Lider SLD Grzegorz Napieralski kreowany jest na „kumpla z sąsiedztwa”. O twórcach tej strategii – Łukaszu Naczasie i Tomaszu Kalicie czytamy w Dużym Formacie Gazety Wyborczej.
Obaj opracowali kampanię prezydencką Napieralskiego, teraz zajmują się kampanią parlamentarną SLD. Łukasz Naczas odpowiada za wpisy lidera SLD w internetowych komunikatorach. To on namówił Napieralskiego, aby ten przedstawiał się jako „Grzesiek”. Nie są z tego zadowoleni niektórzy członkowie SLD, wedle których luz lidera partii jest sztuczny. Naczas wymyślił także partyjną telewizję TV SLD, która przez jego przeciwników nazywana jest TV Białoruś – bo od rana do wieczora emituje materiały o przewodniczącym.
Tomasz Kalita z kolei pełni obowiązki rzecznika SLD. Dba o to, żeby SLD codziennie poruszało w mediach nowy temat. Stworzył też w Internecie „Zegar Tuska”, który wylicza niezrealizowane dotychczas obietnice PO. Jak czytamy, Kailta chciałby także sterować wypowiedziami posłów Sojuszu. Podobno zakazał on Józefowi Oleksemu weekendowych wypowiedzi dla mediów. Sam Kalita natomiast twierdzi, że dba o spójny wizerunek SLD w mediach: „idziemy po władzę z Grzegorzem Napieralskim, który wygrywa”. (ks)