Zarząd Wojewódzki NSZZ Policjantów wydał kalendarz promujący komendę i policyjnych związkowców w stylu… graficiarsko-kibolskim. Widnieje na nim malowane na murze hasło: „KSP rządzi”. Policjanci i specjaliści z branży reklamowej krytykują wydawnictwo zarówno za treść, jak i formę przekazu – informuje Życie Warszawy.
Jak czytamy, policjanci uważają, że kalendarz zdecydowanie nie pasuje do wizerunku instytucji, którą promuje. Zwracają uwagę na fakt, że przedstawia malowanie na murze, co jest przecież przestępstwem niszczenia mienia. Krytyki nie szczędzą również specjaliści z branży reklamowej. „Jest słaby i niestosowny do promocji policji, która nie powinna używać haseł kibicowskich. (…) ma służyć społeczeństwu, a nie rządzić” – komentuje na łamach gazety Szymon Gutkowski, współwłaściciel agencji reklamowej DDB.
Cytowany przez Życie Warszawy przewodniczący związku w KSP Mirosław Bednarski wyjaśnia, że kalendarz jest po prostu żartobliwą formą reklamy związku zawodowego i KSP. Dodaje, że nikogo nie zachęca do dewastacji murów, a graffiti to „uznana na świecie sztuka, forma wypowiedzi artystycznej”, którą można uprawiać w wyznaczonych miejscach”. (iw)