Marszałek Województwa Lubelskiego zamierza wydać dodatkowe 20 mln zł na promocję gospodarczą regionu, bo wszystkie dotychczasowe przedsięwzięcia zawiodły. Nie sprawdziło się ani Centrum Obsługi Inwestorów, ani bliźniaczo brzmiące Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, a Oddział Promocji Handlu i Inwestycji zmienił kierownika.
„Promocji gospodarczej z prawdziwego zdarzenia do tej pory nie było” – podkreśla Aleksandra Dunajska w dzienniku Polska Kurier Lubelski. Działające od 2004 roku Centrum Obsługi Inwestorów nie przyczyniło się do powstania w regionie choćby jednej dużej inwestycji. Do tego strona internetowa COI nie jest prowadzona w żadnym języku obcym. Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, które powstało w ubiegłym roku, też nie działa, jak powinno. „Jego działalność wygląda dobrze tylko na papierze. W praktyce, jeśli firma chciałaby np. eksportować jabłka i zwróci się do COIE po radę, jak się do tego zabrać, niewiele się dowie” – komentuje Dariusz Jodłowski, prezes Związku Prywatnych Pracodawców Lubelszczyzny „Lewiatan”.
Wszystko ma zmienić 20 mln zł, które wyłoży UE. Marszałek Krzysztof Hetman zapowiada zmiany: COI ma być „zbudowane od nowa”, powołano też nowego kierownika Oddziału Promocji Handlu i Inwestycji, Dariusza Donicę. Donica już teraz zapewnia, że „za kilka dni będą widoczne pierwsze efekty” jego pracy. Wspomina o niemiecko- i angielskojęzycznej wersji strony COI i stworzeniu newslettera wysyłanego do firm z informacjami „np. o naborach wniosków o unijne dotacje”. Na razie jednak „precyzyjnego planu” na rozdysponowanie pieniędzy z UE nie ma – pisze Dunajska. (es)