„Można zaryzykować stwierdzenie, że w internecie marka jest wszystkim. To praktycznie cały biznes, gdyż jej projektowanie jest silnie związane z doświadczeniem użytkownika, a interakcja to nieodłączny element biznesów internetowych” – twierdzi Marcin Piwowarczyk, dyrektor ds. strategii w Bold Agency.
Internet zmienił sposób patrzenia na produkty. Coraz częściej konsumenci nabywają raczej wyobrażenie o produkcie, niż sam produkt. Zaś na sukces firmy nie składa się już tylko dobry pomysł, domena czy niskie ceny. „To dlatego trzeba zastanowić się nad wszystkimi elementami biznesu tworzącymi markę: sprzedawanym produktem, użytecznością, doświadczeniem klienta, obsługa, serwisem, ale także logistyką” – doradza Piwowarczyk. Wielu sprzedawców sklepów internetowych narzeka na brak klientów, a fora są pełne skarg niezadowolonych klientów. Sposobem na to są działania budujące rozpoznawalność marki w sieci takie, jak: pozycjonowanie słów kluczowych czy analiza konkurencji, pokazująca, jakie zastrzeżenia najczęściej mają klienci. „Ogromną rolę odgrywa umiejętność reakcji na pytania i skargi użytkowników portali społecznościowych. Nie obejdzie się bez wydatków na promocję i reklamę” – czytamy w Newsweek Ecommerce. Tworzenie świadomości marki w sieci nie jest zadaniem łatwym i tanim, ale jest to dobra inwestycja – przekonuje Andrzej Czuba, autor tekstu. (kg)