Współczesna komunikacja z konsumentem, aby była efektywna, powinna opierać się na dialogu (PR), odpowiadać na jego potrzeby i oczekiwania (content marketing) oraz być przez niego łatwo zauważalna (SEO) – czytamy w Marketingu w praktyce
„Nowa forma promocji nie sprzedaje wprost, ale poprzez poradę, edukację, czasami zabawę, dzięki czemu marka czy produkt stają się bardziej obiektywne w ocenie grupy docelowej. Docierając do konsumenta z wysokiej jakości contentem, zyskujemy jego zaufanie, sympatię i jednocześnie realizujemy kluczowe dla marki cele wizerunkowe oraz sprzedażowe” – podaje Marketing w praktyce
Zauważa się, że marketing treści staje się coraz bardziej kluczowym elementem strategii komunikacji marek. Kontent przygotowany dla klienta zawierający działania SEO zwiększy szanse na przebicie się komunikatu przez gęsty szum informacyjny, a co za tym idzie dotrze do osób zainteresowanych.
„PR-owiec przyszłości” będzie specjalistą łączącym kompetencje dotychczasowe z kompetencjami content managera oraz social media managera. „Content, który pozwala prowadzić dialog z klientem, kreować pożądany wizerunek marki w oczach konsumenta, a także subtelnie promować idee i przekaz, z jakim dana firma chce dotrzeć do kluczowego odbiorcy, spełnia częściowo rolę, jaką kiedyś przypisywało się wyłącznie działaniom PR”. – podaje Marketing w praktyce. (eo)