niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKupowane wpisy „plagą internetu”

Kupowane wpisy „plagą internetu”

Ciekawy produkt to taki, który najczęściej jest komentowany w internecie. Zdają sobie z tego sprawę agencje marketingowe. W walce o klienta niektóre z nich są w stanie działać nieetycznie.  O tzw. kupowanych wpisach pisze Angora.

Daniel Maikowski, autor artykułu, jako przykład podaje działania tajwańskiego oddziału Samsunga, miał zlecać zewnętrznej firmie marketingowej pisanie pozytywnych komentarzy na temat produktów ko­reańskiej firmy oraz szkalowanie konkurencyjnego HTC. Jak czytamy dalej, ten przypadek nie jest odosobniony.

Gdzie najłatwiej znaleźć osoby chętne do fabrykowania komenta­rzy? „Można spróbować w agencjach reklamowych, ale zdecydowanie tań­szym i bardziej dyskretnym rozwiąza­niem będą freelancerzy, dla których działania z zakresu marketingu „szemranego” są często chlebem powszednim” – dodaje Maikowski.

Allegro należy do tych serwisów,  w których bardzo  często zamieszczane są fałszywe komentarze. Dlaczego? „Ponieważ naj­większą popularnością cieszą się tu oferty sprzedawców posiadających dużą liczbę pozytywnych komenta­rzy, niektórzy z nich decydują się pójść drogą na skróty. Po co mozol­nie budować swoją pozycję wiary­godnego i uczciwego sprzedawcy, skoro w bardzo krótkim czasie można wzbogacić swoje konto o kilkadzie­siąt pozytywnych komentarzy?” – czytamy dalej.

Są jednak kraje, które w sposób restrykcyjny podchodzą do kupowania rzeczy  internecie. Autor wymienia tu Stany Zjednoczone, gdzie tamtejsza Federalna Komisja Handlu na­kłada na firmy obowiązek wyraźnego oznaczania wszystkich sponsorowa­nych komentarzy na forach oraz w mediach społecznościowych. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj