sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKaufland bez „rodzimych produktów”. Po ingerencji Pawłowicz sieć musi zmienić hasło

Kaufland bez „rodzimych produktów”. Po ingerencji Pawłowicz sieć musi zmienić hasło

UOKiK uznał zarzut poseł Krystyny Pawłowicz wobec firmy Kaufland w związku z posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi: „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”.

Jak czytamy we wprost.pl, aktualne hasła mogą sugerować nabywcom, iż niemiecka firma jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożyła poseł Krystyna Pawłowicz. Na Facebooku polityk opublikowała uzasadnienie decyzji.

fot. Facebook

Argumentując swoją decyzję UOKiK ma nadzieję, iż zaproponowana zmiana używanych przez Kaufland haseł reklamowych wyeliminuje możliwość wprowadzenia konsumentów w błąd przez spółkę. „Słowa »rodzime«, »polskie« nie będą odnosiły się już do samej spółki, lecz jedynie do oferowanych przez nią produktów lub dostawców, z którymi współpracuje” – zaznaczono. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj