Marszałek Sejmu i jego współpracownicy podpisali umowę z warszawską firmą Gall Media. Do jej zadań należeć będzie przygotowywanie strategii komunikacji i szkoleń medialnych. Koszt? Tvn24bis.pl podaje, że Kancelaria zapłaci wykonawcy 60 tysięcy zł brutto. Informacje pojawiły się na Twitterowym koncie „dane publiczne”.
Według opisu umowy, firma Gall Media zobowiązuje się do „stałego doradztwa w zakresie współpracy i opracowywania strategii komunikacji medialnej dla Marszałka Sejmu RP” – cytuje serwis informacyjny.
Redaktorzy tvn24bis.pl wysłali wiadomość do Kancelarii Sejmu, w której pytali o to, na czym dokładnie polega doradztwo Gall Media. Organ państwowy w odpowiedzi stwierdził, że umowa nie zobowiązuje wykonawcy jedynie do „szkoleń medialnych Marszałka Sejmu Marka Kuchnińskiego”. Działanie firmy ma mieć „bardzo szeroki” charakter i polegać na „stałym doradztwie w zakresie współpracy i opracowania strategii komunikacji medialnej oraz szkoleniach i konsultacjach dla współpracowników Marszałka Sejmu w tym zakresie”.
Gall Media wskazuje też, że zakres umów jest „na bieżąco doprezycowywany i uzgadniany pomiędzy stronami” – podaje portal. Kancelaria twierdzi w oświadczeniu, że warszawska firma, oprócz doradzania medialnego, świadczy także usługi analityczne i sprawozdawcze w kontekście PR-u, marketingu i kontaktów z mediami.
Decyzja o wyborze Gall Media została podjęta „w oparciu o przeprowadzone badanie rynku” – pisze w odpowiedzi Kancelaria. Dodatkowym argumentem za podpisaniem umowy miała być „zbieżność świadczonych usług z zapotrzebowaniem zamawiającego” – czytamy. Współpracę wraz z początkiem stycznia nawiązano na pół roku, a za każdy miesiąc Gall Media ma otrzymywać 10 tys. zł brutto.
Użytkownicy Twittera zareagowali na informację o wykupieniu usług doradczych dla marszałka. Głos zabrał m.in. dziennikarz Radia Zet Konrad Piasecki. „Najwyraźniej marszałek wysoko ocenia i docenia doradzanie mu, by nieustająco milczał” – skomentował prowadzący program Gość Radia Zet.