Należąca do Agory sieć partnerska, zrzeszająca youtuberów firma Epic Makers, została zamknięta – podaje portal press.pl. Wydawca Gazety Wyborczej zdecydował się po siedmiu latach zlikwidować biznes, który „nie realizował wyznaczonych celów finansowych”.
Sieć partnerska wymagała dużego zaangażowania czasu i zasobów na nawiązywanie relacji z youtuberami i wspieranie rozwoju ich treści – czytamy. „Twórcy, którzy byli zrzeszeni w naszej sieci, to bardzo utalentowane osoby, ale taki model współpracy trudno jest realizować w ramach dużej organizacji” – powiedziała portalowi press.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
Businessinsider.com.pl dodaje, że w związku z zamknięciem Epic Makers z firmą pożegnały się trzy osoby. W Agorze zostaje Taida Mrówczyńska, która dotychczas zarządzała siecią partnerską. Ma rozwijać własne kanały.
Na oficjalnym Facebooku sieci podano, że dotychczasowo zrzeszeni twórcy mają nie martwić się o kwestie związane z rozliczeniami i wypowiedzeniami umów.
Źródło: facebook.com/EpicMakersTV/
Zarówno press.pl, jak i businessinsier.com.pl podają jednak, że Agora nadal ma w planach rozwijanie projektów z youtuberami. „Już w tym roku organizowaliśmy akcje z twórcami spoza Epic Makers” – przyznała Nina Graboś.
Agencja przecierała szlaki na polskim rynku. Powstała w 2010 roku, wówczas jako Agora Internet Artist. Jak podaje wydawca Gazety Wyborczej, organizacja zrzeszała ostatnio 250 kanałów, a w ciągu kilku lat istnienia współpracowała między innymi z CeZikiem, Grupą Filmową Darwin, Ewą Chodakowską czy Krzysztofem Gonciarzem.
Czytaj więcej:
Krzysztof Gonciarz: lubię mieć twórczą swobodę
Businessinsider.com.pl pisze nieoficjalnie, że Epic Makers od pewnego czasu nie było rozwijane, a zamknięcie planowano już wcześniej. Agora chciała też sprzedać ten biznes, jednak się jej nie udało – czytamy. (mp)