Jak podaje portal money.pl, w największych brytyjskich dziennikach firma Philip Morris wystartowała z nową akcją społeczną, której główne hasło brzmi: „Nasze noworoczne postanowienie. Staramy się rzucić papierosy”. Głównym celem kampanii jest zaprzestanie sprzedaży wyrobów nikotynowych w Wielkiej Brytanii – czytamy dalej.
Jak informuje źródło, za pomocą owej kampanii Philip Morris promuje jednocześnie swój nowy produkt jakim jest „bezdymny” papieros. Firma w ubiegłym roku wprowadziła na rynek urządzenie IQOS, które nie spala tytoniu znajdującego się w specjalnych wkładach, a tylko go podgrzewa. Dzięki temu wytwarzany jest aerozol zawierający nikotynę – czytamy.
Producent papierosów Marlboro twierdzi, że w wyprodukowanej przez urządzenie „mgiełce” jest średnio 90 proc. mniej szkodliwych substancji – poza nikotyną – niż w dymie papierosowym, czytamy na portalu money.pl. „Nasza wizja zakłada, że pewnego dnia te produkty całkowicie zastąpią papierosy” – podaje portal, cytując wypowiedź reprezentanta firmy Philip Morris.
Organizacje walczące z nałogiem nikotynowym krytykują najnowszą kampanię producenta, zarzucając mu, że wykorzystuje on problem społeczny do promocji swoich produktów. Co więcej, zwracają też uwagę na to, że produkcja i sprzedaż papierosów Marlboro wcale nie maleje, pomimo głośnych zapowiedzi o kresie tradycyjnego palenia, czytamy dalej.
Jak podaje money.pl, powołując się na brytyjski dziennik Daily Mail, według stowarzyszenia „The Truth Initiative” w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2017 roku Philip Morris sprzedał na świecie 565,6 mld paczek papierosów. W tym samym czasie na rynek wypuścił tylko 20,5 mld sztuk IQOS. (jg)