piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAmerican Airlines promuje Kraków wódką. Władze miasta oburzone

American Airlines promuje Kraków wódką. Władze miasta oburzone

Władze Krakowa na Facebooku skrytykowały nowy spot American Airlines, w którym miasto promowane jest wódką – informuje rmf24.pl. Czytamy, że linie lotnicze chciały w ten sposób zachęcić Amerykanów do odwiedzenia Krakowa.

Jak podaje źródło, amerykańska firma opublikowała na YouTubie spot promujący nowe połączenia lotnicze. W filmie występuje aktor, Vasu Raja, który za pomocą ASMR (specjalnej techniki prezentowania dźwięków, wywołującej u słuchaczy uczucie spokoju i relaksu – przyp. red.) przedstawia skojarzenia z pięcioma europejskimi miastami: Tel-Awiwem, Budapesztem, Krakowem, Pragą i Casablanką. W promocyjnym wideo polskie miasto pokazane zostało jako to, w którym można napić się wódki razem z przyjacielem.

Spot nie spodobał się władzom Krakowa, które na profilu miasta na Facebooku opublikowały specjalne oświadczenie. „Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa. (…) Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika” – czytamy we wpisie.

Źródło: facebook.com/wwwKrakowPL

Z oburzeniem władz Krakowa nie zgadzają się za to jego mieszkańcy, obserwatorzy profilu oraz jeden z portali historycznych. W komentarzach pod postem użytkownicy wskazują m.in., że wódka jest elementem polskiej kultury, a władze miasta są przewrażliwione i same budują negatywny wizerunek Krakowa jako „zapatrzonego w siebie, przeczulonego na własnym punkcie, obrażalskiego prowincjonalnego miasteczka”. Zauważono również, że film jest oparty na technice ASMR, w której trudno byłoby pokazać inne zalety miasta.

Źródło: facebook.com/wwwKrakowPL

(ak)

Zdjęcie główne: youtube.com – American Airlines

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj