sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram wprowadza opcję zakupów do sekcji Stories

Instagram wprowadza opcję zakupów do sekcji Stories

Instagram 12 czerwca 2018 roku poinformował, że wprowadza opcję zakupów do sekcji Stories. Marki zyskają możliwość oznaczania produktów w publikowanych przez siebie relacjach, a użytkownicy będą mogli po kliknięciu w ikonę danego przedmiotu zapoznać się z dodatkowymi informacjami na jego temat, a także przejść na stronę internetową marki, gdzie można kupić wybraną rzecz – opisuje mashable.com.

Źródło zwróciło się również do Instagrama z pytaniem, czy będzie on pobierać od marek prowizję od zakupów w aplikacji, ale przedstawiciele serwisu należącego do Marka Zuckerberga zaprzeczyli.

Jak przypomina autorka tekstu Rachel Kraus, testy opcji zakupów rozpoczęły się na Instagramie w postach publikowanych przez marki na terenie USA w listopadzie 2016 roku, a później funkcja ta była udostępniana w innych krajach. Z kolei w maju 2018 roku serwis wprowadził tzw. „przyciski działania”, czyli CTA, które dają użytkownikowi możliwość np. dokonania rezerwacji stolika w danej restauracji czy zakupu biletów bez konieczności opuszczania portalu.

Instagram zapowiedział, że wybrane marki już mogą umożliwiać użytkownikom zakupy za pośrednictwem Stories, a wkrótce opcja będzie udostępniana kolejnym brandom. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj