Rząd rozpocznie kampanię z influencerami, by zachęcić nastolatków do szczepień – powiedział Michał Dworczyk, szef KPRM i pełnomocnik ds. programu szczepień, w programie „Sygnały Dnia” w Programie Pierwszym Polskiego Radia.
Dworczyk zapowiedział, że kampania skierowana do najmłodszych osób, które mogą się szczepić, ruszy już w tym tygodniu. Mają wziąć w niej udział influencerzy, osoby aktywne w mediach społecznościowych. Szef KPRM stwierdził, że liczba nastolatków zapisanych na szczepienia będzie systematycznie rosnąć. Obecnie spośród 16- i 17-latków na szczepienie zarejestrowało się około 15 proc. – podał szef KPRM. Dodał, że wciąż doskonalony jest system rejestracji i szczepień, by było to „prostsze, bardziej intuicyjne i łatwe w obsłudze, w realizacji”.
Dworczyk nie ujawnił jednak więcej szczegółów na temat planowanej kampanii. Redakcja PRoto.pl wysłała do KPRM pytanie w tej sprawie, ale do momentu publikacji nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
14 maja 2021 roku rozpoczęła się szeroka kampania profrekwencyjna „Ostatnia prosta” z udziałem 50 ambasadorów: w tym gronie są głównie sportowcy – piłkarze z kadry narodowej, reprezentanci i reprezentantki Polski w siatkówce, a także Robert Kubica, kierowca Formuły 1, pływaczka Otylia Jędrzejczak, himalaista, narciarz i biegacz wysokogórski Andrzej Bargiel, lecz także dwóch aktorów – Cezary Pazura (znany już jako ambasador akcji #SzczepimySię) i Maciej Musiał, który wystąpił w kampanijnym spocie.
Czytaj też: Czy sportowcy przekonają Polaków do szczepień?
Z wypowiedzi szefa KPRM na antenie Jedynki wynika, że konkretny plan kolejnych działań zostanie zaprezentowany we wtorek, 25 maja. Ma to być „duży pakiet działań profrekwencyjnych, który nie będzie ograniczał się do wyłącznie bardzo dużej kampanii medialnej”. Dworczyk mówił, że mają to być „działania proaktywne”, związane z wyzwaniami takimi jak wakacje, przemieszczanie się ludzi i „zapominanie” i pandemii. Zapowiedział także, że będą to działania mające na celu lepsze dotarcie z „bezpośrednią propozycją szczepienia do każdego Polaka”.
Sprawdź także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień
Spośród dorosłych Polaków zaszczepionych lub zarejestrowanych jest około 48 proc. osób – podał Dworczyk. Stwierdził, że jest to zadawalająca liczba, lecz teraz zainteresowanie szczepieniami będzie spadać. „Zaczął się taki etap, kiedy musimy główny nacisk kłaść na przekonywanie Polaków do szczepienia” – mówił szef KPRM. „To nie jest żadną tajemnicą, że dorośli Polacy nie są nastawieni jakoś super entuzjastycznie do szczepień” – mówił, porównując liczbę osób szczepiących się przeciw grypie w Polsce i krajach Europy Zachodniej. (mb)
Zobacz też: Katarzyna Kolasa: sceptyczne nastawienie do szczepień to wynik braku zaufania do innowacji