Zara, marka odzieżowa należąca do hiszpańskiej grupy Inditex, zaprezentowała nowe logo, które można zobaczyć już m.in. na stronie internetowej marki czy w mediach społecznościowych. Wielu internautom nie przypadł jednak do gustu znak zaprojektowany przez agencję Baron & Baron, ponieważ litery są zbyt ściśnięte – podaje independent.co.uk.
Oprócz nakładania się na siebie wszystkich liter, dodano też zakrzywienia przy „Z” i „R”, co sprawia, że tekst jest nieco trudny do odczytania – opisuje źródło. Ponadto styl logo również nie jest unikalny – jest charakterystyczny dla typografii stosowanej przez Fabiena Barona, założyciela agencji, która stworzyła znak – informuje independent.co.uk, powołując się na hypebeast.com.
Źródło zwraca uwagę, że użytkownicy Twittera naśmiewają się z nowego logo Zary i zastanawiają, kto zatwierdził projekt.
„Ktokolwiek jest odpowiedzialny za nowe logo Zary, chciałbym z nim porozmawiać” – napisał jeden z internautów. „To najgorszy rodzaj druku, jaki widziałem od lat. Czy stworzył go jeden z tych nowych robotów, które mają zastępować ludzi” – zastanawia się z kolei na Twitterze projektant Erik Spiekermann.
Źródło: twitter.com/mindofimpact
Źródło: twitter.com/espiekermann
Źródło: twitter.com/RosaReginaaa
Źródło wskazuje, że Zara to nie jedyna marka, która w 2019 roku wprowadziła wzbudzające kontrowersje logo. Konsternację u internautów wywołał też znak Slacka. (pp)