YouTube planuje dodać bezpośrednią opcję zarabiania na Shorts – podaje socialmediatoday.com za The New York Times.
Jak czytamy, ma to zapewnić twórcom krótkich treści monetyzację publikowanych klipów.
Źródło informuje, że dostawaliby oni 45 proc. zysków z reklam. Do tej pory twórcy otrzymują 55 proc. pieniędzy z reklam wyświetlanych przed tradycyjnymi filmami i w ich trakcie – czytamy.
YouTube obniży również barierę wejścia do programu partnerskiego, umożliwiając większej liczbie twórców zarabianie na reklamach – pisze źródło.
Obecnie trzeba osiągnąć łącznie 4000 godzin oglądania treści na swoim kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aby kwalifikować się do wyświetlania reklam w swoich materiałach w serwisie – czytamy dalej.
Źródło zauważa, że po obniżeniu tego progu, krótkie filmy wideo będą znacznie bardziej atrakcyjną perspektywą dla twórców. (bs)