sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUOKiK zakwestionował reklamy parabanków

UOKiK zakwestionował reklamy parabanków

UOKiK przeanalizował reklamy parabanków. Okazuje się, że nie wszystkie są wiarygodne. Dwie trzecie skontrolowanych firm wzbudziło zastrzeżenia.

Najwięcej naruszeń dotyczyło reklam, które zawierają mylny przekaz i mogą wpływać na zachowania rynkowe. UOKiK zanegował przekazy reklamowe 23 parabanków – niektóre reklamy tych firm zawierały nieprawdziwe informacje o pożyczkach. Okazuje się, że firmy te „najczęściej proponują pożyczki »bez BIK« (9 przedsiębiorców), sugerując pewność pożyczenia pieniędzy, oferują »najniższe koszty, najtaniej na rynku, natychmiast« niezgodnie z rzeczywistymi warunkami (6), nie informują o kosztach kredytu czy innych opłatach (6)” – informuje Urząd.

Ponadto UOKiK wykazał, że takie hasła, jak „bez BIK” wprowadzają konsumentów w błąd. Mogą sugerować, że pożyczka zostanie udzielona każdej osobie, która się o niego ubiega, bez uprzedniej oceny zdolności kredytowej. Okazuje się jednak, że firmy dokonują takiej oceny korzystając, np. z informacji biur informacji gospodarczej. Niektóre przedsiębiorstwa (6 parabanków) nie podawały kompletnych informacji, podając jedynie część z nich. Zaś w żadna z tych firm w reklamie nie podała wszystkich obowiązkowych informacji o pożyczce.

UOKiK przeanalizował reklamy 37 parabanków, w różnych środkach przekazu (ulotki, plakaty, reklamy w prasie i mediach elektronicznych). (kg)

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj