piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGębala-Karcz: fuzja Omnicomu i Publicis Groupe nie zagrozi małym agencjom

Gębala-Karcz: fuzja Omnicomu i Publicis Groupe nie zagrozi małym agencjom

Jest to niewątpliwie duże i ważne wydarzenie na rynku, jednak nie przypuszczam, aby stanowiło zagrożenie dla mniejszych agencji. Mimo kilku fuzji w branży, które miały miejsce w ostatnim czasie, liczba małych agencji nie zmniejszyła się.

Połączenie Omnicomu i Publicis, to dobra wiadomość dla dużych koncernów, które poszukują na rynku zintegrowanej oferty marketingu oraz public relations i nie chcą poświęcać dużo czasu na koordynowanie działań agencji rozsianych po całym świecie.

Z naszych obserwacji wynika jednak, że oczekiwania dużych korporacji dotyczące działań komunikacyjnych są zmienne – raz stawiają one na współpracę z siecią, a raz wolą korzystać z usług małych lokalnych agencji.

Taka fuzja, to również oznaka, że rynek nadal się zmienia – a to z kolei dobra wiadomość dla nas, managerów zarządzających mniejszymi agencjami. Ciągle jest potencjał na rozwijanie oferty, poszerzanie zakresu działalności.

Małe agencje są bardziej elastyczne, łatwiej im się dostosować do oczekiwań klientów i szybciej reagować na zmiany na rynku. Przyciągają również dobrych pracowników, których wyróżnia indywidualizm, kreatywność, a którzy nie chcą pracować w wielkich sieciowych korporacjach. Małe agencje często odnajdującą swoją niszę, co pozwala im na zdobywanie długoletnich kontraktów z klientami, którzy stawiają na wysoką jakość usług a nie na kompleksowość.

Magdalena Gębala-Karcz, dyrektor generalny First Public Relations

Magdalena Gębala-Karcz jest wykładowcą Akademii PRotowww.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

Przeczytaj też:

Solski i Pleban komentują fuzję Omnicomu i Publicis Groupe

Setlak-Żwirek: dinozaury reklamy próbują wyjść z cienia

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj