poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZień i Centrum Nauki Kopernik obok Coca-Coli i Apple'a wśród najsilniejszych marek...

Zień i Centrum Nauki Kopernik obok Coca-Coli i Apple’a wśród najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku

Superbrands Polska po raz kolejny wyróżniło grono najsilniejszych marek konsumenckich obecnych na polskim rynku. W Procesie Certyfikacji Superbrands oceniono ponad 2000 marek w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach.

Wśród niekwestionowanych liderów znalazły się zarówno marki luksusowe, takie jak Rolex, Apart, Mercedes-Benz czy Parker, jak i znane i lubiane marki, które towarzyszą konsumentom w codziennym życiu – Coca-Cola, Play, Tymbark czy Kamis.

Lista marek została rozszerzona o nowe podkategorie, takie jak polscy projektanci mody, festiwal oraz GLAM (galerie, biblioteki, archiwa i muzea). W kategorii projektantów zwyciężył Maciej Zień, natomiast w kategorii czas wolny – festiwal Heineken Open’er Festival, który już od 2014 roku nie będzie funkcjonował pod tą marką. W kategorii czas wolny – GLAM Polacy docenili zasługi i walory edukacyjne Centrum Nauki Kopernik, które mimo dość krótkiego czasu działania zdołało wyrobić sobie bardzo silną i uznaną markę.

Uczestnicy badania odpowiadali na pytania o znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Jedną z tegorocznych nowości była możliwość zgłaszania przez uczestników badania dodatkowych marek, które nie znalazły się na podstawowej liście. Po zakończeniu badania konsumenckiego skrócona lista marek trafiła do ekspertów z Rady Marek Superbrands, w skład której wchodzi 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do polskiego rynku.

Badanie konsumenckie objęło 15 tysięcy respondentów. Superbrands przeprowadziło je wraz z firmą badawczą ARC Rynek i Opinia we wrześniu br.

W tym roku, obok tytułów Superbrands, ponownie zostaną przyznane Business Superbrands dla najsilniejszych marek biznesowych oraz najchętniej polecanym przez konsumentów polskim markom, Created in Poland Superbrands.

Jubileuszowa gala z okazji 10-lecia projektu w Polsce odbędzie się w maju 2014 r. Więcej szczegółów już wkrótce.

Pełna lista laureatów na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj