Związek opowiedział się przeciwko przetargom, których celem jest pozyskanie pomysłów agencji, następnie realizowanych przez zamawiającego we własnym zakresie.
„Doświadczenie agencji członkowskich Związku Firm Public Relations pokazuje, że opracowania przygotowywane na potrzeby przetargów są przez zamawiających niejednokrotnie wykorzystywane w ramach tzw. in house PR. Dzieje się tak pomimo że są one chronione prawami autorskim oraz stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa firm PR. Same przetargi zaś pozostają nierozstrzygnięte” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez ZFPR.
Związek przypomina, że oferty powstałe na potrzeby przetargów mogą być wykorzystywane jedynie do wyboru agencji. Ponadto ich treść jest chroniona przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz przepisami prawa autorskiego i Kodeksu Cywilnego. „Oferty zawierają informacje poufne zastrzeżone przez agencje PR, dlatego zamawiający nie może udostępniać treści tych ofert osobom trzecim, ani w żaden inny sposób wykorzystywać je bez zgody agencji” – czytamy w oświadczeniu. (ks)