Wojciech Szalkiewicz w felietonie na PRoto.pl stwierdził, że „SLD nie tylko nie ma dobrego kandydata na prezydenta, ale przede wszystkim nie ma dobrych spin doktorów”. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, internauci i prasa odnosiły się do Magdaleny Ogórek mniej krytycznie.
IMM przeanalizował materiały, które pojawiły się w internecie, prasie i mediach społecznościowych między 8 a 15 stycznia. W tym okresie wzmianki o Magdalenie Ogórek pojawiły się w 109 materiałach prasowych, w 1060 postach i komentarzach z serwisów społecznościowych (również na forach) oraz w 801 materiałach zamieszczonych w internecie.
Co ciekawe, 84 proc. materiałów miało wydźwięk neutralny, 12 proc. pozytywny, a jedynie 4 proc. negatywny. Wzmianki o kandydatce pojawiały się najczęściej na Facebooku (w 573 materiałach), Twitterze (157 materiałów) i na forum serwisu Gazeta.pl (102 materiały). (ks)