… szczególnie, gdy planujesz event. W zasadzie to jedna z pierwszych kwestii, jaką bierze się pod uwagę. Od wyboru miejsca zależy często termin, budżet czy atrakcje. Rynek lokacji eventowych znacznie się w ostatnich latach powiększył i oferuje cały wachlarz możliwości. Na szczęście zatarło się także sztampowe łączenie rodzaju eventu z miejscem, typu: konferencja – hotel, gala – teatr, jubileusz – restauracja.
Dywersyfikacja związana jest z rosnącymi możliwościami infrastruktury technicznej i technologicznej przestrzeni eventowych oraz z bogatą ofertą podwykonawców, jak wynajem mebli, elementów scenograficznych, cateringu. Dzięki temu możemy popisać się kreatywnością i zapunktować oryginalnością. Tym bardziej jeśli event, który organizujemy, jest otwarty dla publiczności. Ciekawa lokalizacja może przyciągnąć uczestników, stanowić swego rodzaju „marchewkę”, być punktem, który zaważy przy wyborze, gdy w ręku trzyma się kilka zaproszeń na ten sam dzień.
Oczywiście dobre, ciekawe miejsce pomaga również przy promocji danego eventu. Jest atutem, który może być wykorzystany przy komunikacji, stanowić istotne ułatwienie w dotarciu do uczestników i/lub mediów. Jest też wybredny, bo bombardowany co chwila tysiącem ofert, możliwości spędzenia wolnego czasu i szumem informacyjnym. Trudno się przebić przez takie rozpraszacze.
Przykład eventu zrealizowanego w Kopalni Soli w Wieliczce. Źródło: Evio Polska.
Rzeczywistość czasem sprowadza nas do pionu i bywa tak, że miejsce, którym dysponujemy jest całkiem zwyczajne i przyziemne. Nic straconego! Mamy przecież do dyspozycji całe zaplecze, które pomoże nam w odpowiedniej aranżacji. Scenografia eventowa daje dziś możliwość spełniania praktycznie każdej wizji. Technologia także już nie stanowi bariery. Całkiem zwyczajna sala konferencyjna w lokalnym hotelu może nagle zamienić się w wielobarwny gaj z tysiąca i jednej nocy, jubileusz w pobliskiej sali weselnej pozostanie w pamięci jako najlepsza impreza na dworze Króla Artura, a dziennikarze będą latami wspominali konferencję prasową w namiocie niczym sławny Cirque du Soleil.
Najważniejsze, by wszystko ze sobą współgrało. Nic na siłę. Czasem ani temat eventu, ani jego idea, ani grupa docelowa, nie potrzebują dodatkowego bodźca, by wydarzenie wywołało „efekt WOW”. Wtedy wystarczy zadbać o wygodę gości, ich dobre samopoczucie, ich bezpieczeństwo. Stworzyć dobry klimat, pilnując wysokiej jakości. Bo jakość ma znaczenie.
Kolekcjonujcie miejsca eventowe jak cenne trofea, badajcie ciekawe obiekty, oceniajcie pod kątem organizacji wydarzenia. Taka wiedza zawsze się przydaje.
Magdalena Jabłońska
PR Manager EVIO Polska, trenerka Akademii PRoto
Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia otwartego Event jako narzędzie PR, które poprowadzą Aga Ciesielska oraz Magdalena Jabłońska
Szkolenie odbędzie się 20 lutego w Warszawie
Zapisy na szkolenie przyjmujemy już tylko do 16 lutego. Ilość miejsc ograniczona.
Szkolenie organizowane w ramach Akademii PRoto, projektu szkoleniowego PRoto.pl