poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWideo w sieci: najlepszą zachętą rekomendacja, udział celebryty mało ważny

Wideo w sieci: najlepszą zachętą rekomendacja, udział celebryty mało ważny

Tylko 5 proc. Polaków deklaruje, że wystąpienie celebryty, blogera bądź vlogera zdecydowanie zachęca ich do obejrzenia wideo w internecie. Dla niemal 80 proc. dużo ważniejsze są rekomendacje znajomych – wynika z raportu „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci”, stworzonego na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej Newsrm.TV.

Jak pokazuje raport, aż 70 proc. badanych korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie. Raz w tygodniu lub rzadziej korzysta z internetu zaledwie 9 proc. respondentów. Wśród badanych 73 proc. to osoby, które oglądają materiały wideo w internecie, co więcej – częściej robią to mężczyźni (78 proc.) niż kobiety (68 proc.).

Oglądalność materiałów wideo w internecie spada wraz z wiekiem. Wideo największą popularnością cieszy się w grupie wiekowej 15-18 lat (91 proc.). Wśród osób w wieku 50 lat  i więcej aż 52 proc. korzysta z internetu w celu obejrzenia materiałów wideo. Jak pokazuje badanie, najchętniej oglądane są materiały wideo o charakterze rozrywkowym – wskazało je aż 75 proc. respondentów. Drugie w kolejności wskazywane są materiały o charakterze newsowym/informacyjnym (59 proc.).

80 proc. respondentów jako formę zachęty do obejrzenia wideo w internecie wskazuje polecenie materiału przez znajomych. Częściej ten rodzaj rekomendacji biorą pod uwagę kobiety. Co ciekawe, tylko 5 proc. respondentów odpowiedziało, że wystąpienie celebryty, blogera bądź vlogera zdecydowanie zachęciłoby ich do obejrzenia wideo w internecie. Z kolei 40  proc. respondentów uważa, że udział „gwiazdy” zdecydowanie nie przekonałby ich do obejrzenia wideo, a niemal 30 proc. raczej nie obejrzałoby wideo z polecenia celebryty. Na udział celebryty w materiale częściej uwagę zwracają kobiety. Połowa respondentów wskazuje, że duża liczba odtworzeń przez innych internautów wpływa na ich wybór materiału wideo. Na decyzję 61 proc. respondentów jest w stanie wpłynąć intrygujący tytuł materiału wideo. Na tytuł materiału wideo częściej zwracają uwagę kobiety. Udział eksperta lub autorytetu w branży jest o wiele lepszą zachętą do obejrzenia wideo niż pojawienie się celebryty. Do wystąpień ekspertów w materiałach wideo większą wagę przywiązują mężczyźni.

Badanie przeprowadzono w dniach 19.05-21.05.2015 r. z wykorzystaniem ankiety internetowej, stworzonej techniką RTS przez firmę badawczą IQS 96! na zlecenie Newsrm.TV. Analizą objęto grupę 1000 internautów w wieku 15 lat i więcej. Strukturę próby skorygowano przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich internautów w wieku 15 lat i więcej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. (mb)

Cały raport na stronie

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj