BlaBlaCar to platforma służąca do organizowania wspólnych przejazdów. Jej twórcy, chcąc zbadać społeczność, która wytworzyła się w czasie 10 lat istnienia usługi, sprawdzali, jak podróżowanie wpływa na relacje społeczne.
Wynikiem badań jest raport „Zbliżając ludzi” – pokazał on BlaBlaCarowi między innymi, że zdecydowana większość podróżujących wyjeżdża, by zobaczyć przyjaciół i rodzinę. 87 proc. respondentów przyznało też, że nawiązało „wartościowe kontakty” podczas wspólnych przejazdów. Wnioski z badania skłoniły twórców BlaBlaCar nie tylko do optymalizacji swojej wyszukiwarki połączeń, lecz także rebrandingu marki.
Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar, mówi: „Nasza poprzednia identyfikacja była funkcjonalna i zaprojektowana tak, aby zapoznać ludzi ze wspólnymi przejazdami. Ale w ciągu ostatnich 10 lat przebyliśmy długą drogę. Dzisiaj nasza społeczność liczy ponad 60 milionów użytkowników. Zaktualizowaliśmy wygląd naszej marki, aby uchwycić to, czym naprawdę jest BlaBlaCar: zbliżanie ludzi do siebie i do miejsc, które kochają”
Po lewej stronie widoczne jest poprzednie logo, po prawej – aktualne
Jak twierdzą twórcy nowej identyfikacji wizualnej, ma ona ilustrować połączenia międzyludzkie, które tworzą się dzięki wspólnym przejazdom. „Dwie litery B w BlaBlaCar łączą się jak dwie osoby w samochodzie, punkt początkowy i końcowy podróży, a cudzysłów symbolizuje rozmowę, czy to z towarzyszami podróży w samochodzie, czy z bliskimi w miejscu docelowym” – tłumaczą przedstawiciele firmy.
Logo wykorzystuje też kolory podstawowe, by „uzyskać cieplejszy i dojrzalszy wizerunek” – przekonują autorzy rebrandingu.
Nowa identyfikacja wizualna została stworzona wspólnie z agencją Koto. Raport, który był punktem wyjścia do rebrandingu, dostępny jest na stronie.
BlaBlaCar korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów. (mp)