Wśród nagrodzonych podczas 25 edycji festiwalu Golden Drum agencji z całej Europy znalazły się firmy z Polski.
Jedna z nich, 180heartbeats + JvM, otrzymała kilka nagród za kampanię „Unbreakable Rainbow” stworzoną dla Ben&Jerry’s (Unilever), Stowarzyszenia Miłość nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Wolności. Odtworzenie tęczy na placu Zbawiciela zasłużyło zdaniem jury na Grand Prix w grupie Out of Home oraz statuetkę Golden Drum w grupie Local Spirit. Sama agencja otrzymała też nagrodę Golden Dragon za bycie niezależną agencją o największych sukcesach.
Złote bębenki otrzymały również kampanie „Darkness” (BBDO Warszawa dla Loca Bikes; dwie statuetki Golden Drum w kategoriach Digital & Mobile oraz Reach) i „Business Spacelift” (McCANN Worldgroup Poland dla Mastercard; jedna statuetka Golden Drum w kategorii Functional Efficiency).
Na nagrody Silver Drum, zdaniem jury, zasłużyły natomiast projekty „Bee Saving Paper” (Saatchi & Saatchi IS Poland dla CITY BEES; dwie statuetki w kategoriach Social Good oraz Innovative), „Vent inspection print ad” (Grey Poland dla Pepco, Lewiatana, Złotych Tarasów i Państwowej Straży Pożarnej; srebro w kategorii Social Good) oraz „We help at 100” (Plej Warsaw dla Biedronki i Caritasu; nagroda w kategorii Craft).
Najlepszą siecią agencji w konkursie (Golden Net Award) okazała się McCANN Worldgroup (poszczególne oddziały zyskały 175 punktów). Jej oddział, McCANN Bucharest, otrzymał nagrodę dla najlepszej agencji (Golden Rose, 91 punktów). Wśród marek wyróżniono (89 punktów) natomiast Diesela, którego przestawiciele otrzymali Brand Grand Prix. Warszawska agencja 180heartbeats + JvM, która otrzymała Golden Dragon, uzyskała łącznie 43 punkty. (mp)
Zdjęcie główne: laureaci statuetki Golden Dragon, przedstawiciele agencji 180heartbeats + JvM