Istniejące od prawie 30 lat pismo erotyczne „Twój Weekend” zostało w grudniu 2018 roku wystawione na sprzedaż. Wraz z kilkoma partnerami kupiła je Gazeta.pl. Podjęła jednak decyzję, by wydać ostatni numer pisma, a następnie je zamknąć. „Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiatawiania kobiet. W ostatnim numerze »Twojego Weekendu« nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie” – tłumaczy w komunikacie Agnieszka Siudziak, dyrektor pionu Gazeta.pl. Gazeta będzie w sprzedaży przez trzy miesiące od 8 marca 2019 roku.
Plakat dołączany do ostatniego numeru pisma „Twój Weekend”
Ostatni numer „Twojego Weekendu” przygotowały redaktorki prowadzące Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl. Zachowały dotychczasowe rubryki pisma, takie jak Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, ale wypełniły je inną treścią niż dotychczasowa. Jak oceniają w komunikacie organizatorzy, „»Twój Weekend« sprowadzał kobiety wyłącznie do roli obiektów seksualnych”.
Przykładowe strony ostatniego numeru pisma „Twój Weekend”
Oprócz publikacji w mediach akcji towarzyszy kampania reklamowa w outdoorze, kinie, radiu, telewizji i internecie. Działania komunikacyjne wsparto influencer marketingiem. Przebudowano też serwis twojweekend.pl i przygotowano hashtag #TwojWeekend.
Inicjatorem akcji, oprócz Gazeta.pl, jest agencja VMLY&R Poland. Partnerami zostały firmy Mastercard i bank BGŻ BNP Paribas. Za media, współpracę z influencerami i wsparcie kreatywne odpowiada Wavemaker, produkcją wizualną zajmuje się Papaya Films, a cały projekt wspiera Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką. (mp)