Mowi Poland to nowa nazwa spółki Morpol Polska, firmy zajmującej się przetwórstwem łososia. Firma rozpoczęła kilkutygodniowy proces rebrandingu, który jest następstwem zmiany nazwy norweskiej spółki Marine Harvest (jej częścią od 2013 roku jest Morpol), która już od początku 2019 roku funkcjonuje całym świecie pod nazwą Mowi.
Spółka planuje także w pierwszej połowie 2019 roku wprowadzić na rynek nową markę produktów o takiej samej nazwie MOWI. „Produkty pojawią się w pierwszej kolejności w Polsce. Biorąc pod uwagę plany rozwoju związane z MOWI, firma zdecydowała, że wprowadzenie nowej marki połączy ze zmianą nazwy całej organizacji” – wyjaśnia John-Paul McGinley, członek zarządu Mowi Poland.
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, nazwa Mowi towarzyszyła spółce Marine Harvest od początków jej działalności, kiedy ponad 50 lat temu została założona właśnie jako AS Mowi. Inspiracją dla tej nazwy było nazwisko jednego z pionierów firmy, Mowinckela. Nowa nazwa ma wyrażać zarówno dziedzictwo marki, jak i przekaz dotyczący jej ambicji na przyszłość.
Konstrukcja nowego logo, jak wyjaśnia marka, opiera się na trzech podstawowych filarach: prostocie – dzięki zastosowaniu geometrycznej typografii „Futura”, znaku omega – który stał się symbolem marki dzięki modyfikacji litery „O”, a który ma nawiązywać do wysokiego poziomu kwasów omega 3 w łososiu firmy i korespondować z zastosowanym minimalistycznym krojem pisma, oraz „odczuciach premium” – wynikających z połączenia kroju „Futura” z kolorami białym i ciemnoszarym – wyjaśnia firma.
Poprzednie logo spółki Morpol, które obowiązywało od 2009 roku
Za przygotowanie nowej identyfikacji globalnej marki Mowi odpowiada agencja Cyrano’s McCann. (bm)