poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWWF i PRO8L3M ukazują wizję przyszłości na podstawie raportu „2050 Polska dla...

WWF i PRO8L3M ukazują wizję przyszłości na podstawie raportu „2050 Polska dla Pokoleń”

Fundacja WWF zaprezentowała wyniki raportu „2050 Polska dla Pokoleń” stworzonego we współpracy z Business Consulting Group. Raport pokazuje stosunek Polaków do ekologii i przyrody oraz przyszłość, jaka może czekać Ziemię. Zespół PRO8L3M stworzył piosenkę ukazującą ponurą wizję przyszłości, która pokazuje, co może się stać, jeśli człowiek nie zmieni swojego działania.

„Działania człowieka mają dramatyczny wpływ na klimat, ekosystemy morskie i lądowe, jakość powietrza i wody. Zostawiamy po sobie rosnący dług ekologiczny wobec przyszłych pokoleń. Nasze lekceważenie odbije się na jakości życia, bezpieczeństwie i zdrowiu naszych dzieci” – informuje WWF.

Fundacja przedstawia wyniki raportu jako zarzut wobec lekkomyślności i rozrzutności ludzi w Polsce. Dla zwrócenia uwagi przytacza parę przykładów: przez smog przedwcześnie ginie 46 tys. osób w ciągu roku, anomalie pogodowe to koszt dziewięciu miliardów, przez mieszkanie na terenach zalewowych zagrożone są cztery miliony ludzi, niekontrolowany odpływ fosforu i azotu do wód doprowadził do dziesięciokrotnego większego obszaru martwych sfer w Bałtyku w ciągu 100 lat.

Na podstawie raportu powstał utwór duetu PRO8L3M o nazwie „VI katastrofa”. Tytuł piosenki nawiązuje do potocznego określenia „szósta katastrofa” nazywającego zjawisko wymierania gatunków na Ziemi, powodowane wpływem i działalnością cywilizacji. Singiel znalazł się na płycie „Widmo”, która w całości opowiada o „upadku cywilizacji, dystopii oraz mrocznych aspektach naszego funkcjonowania”.

Przedpremierowy odsłuch albumu został zorganizowany w lutym 2019 roku dla czterech tysięcy osób jako doświadczenie VR „#2050”, w którym twórcy – studio MELT – „zabrali” uczestników w podróż do roku 2050, aby mogli zobaczyć sytuację przedstawioną w raporcie.

Akcją promująca raport zajmuje się agencja OUTRAGE, za kampanię komunikacyjną raportu zaplanowaną do 2021 roku odpowida agencja McCANN Worldgroup.

Osoby, które chcą zaangażować się w przeciwdziałanie katastrofie ekologicznej, mogą zarejestrować się na stronie WWF i wziąć udział w akcji również o tytule „Polska dla Pokoleń”.

Pełny raport jest dostępny na stronie. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj