Na warszawskim oddziale Uniwersytetu SWPS utworzono nowy kierunek studiów podyplomowych – professional image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym. Uczelnia poinformowała, że w lipcu 2019 roku ruszyły na niego zapisy.
„Wiedza z psychologii przypomina labirynt, do którego wielu wchodzi, ale z którego niewielu potrafi znaleźć wyjście” – mówi dr Milena Drzewiecka, kierownik merytoryczny nowo utworzonego kierunku. „Te studia zaprojektowaliśmy właśnie po to, by ludzi z branży PR, marketingu czy reklamy, wyprowadzić z tego labiryntu wątpliwości. Przeprowadzamy przez wątki najważniejsze przy tworzeniu wizerunku, konstruowaniu narracji czy budowaniu relacji (z klientami i partnerami)” – dodaje.
W programie studiów znajdują się takie zagadnienia jak m.in. techniki wpływu społecznego, segmentacja psychografii odbiorców, rola big ideas w komunikacji w firmie i partii, metody pozycjonowania lidera, zagrożenia mikrotargetowania, rola emocji w relacjach czy zarządzanie wizerunkiem w kryzysie. Studenci będą się również uczyć, jak przygotowywać case studies oraz prezentacje, a także jak je wygłaszać.
Jak czytamy na stronie SWPS-u, kierunek został stworzony przede wszystkim dla osób, które pracują nad wizerunkiem lidera, firmy lub instytucji. Mogą się nim zainteresować m.in. managerzy komunikacji, rzecznicy prasowi, doradcy liderów, osoby z agencji PR-owych, a także twórcy kampanii reklamowych i wyborczych czy liderzy i dziennikarze.
Czas trwania studiów na tym kierunku obejmuje dwa semestry. (pm)