Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Dla porównania, w październiku 2018 roku kwota ta wyniosła 484,3 mln zł. W raporcie uwzględniono marki, które wydały na reklamy najwięcej, oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydała ponad 472,6 mln zł. W reklamę radiową zainwestowała 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczyła na reklamę w prasie – 53,3 mln zł.
Wtorek najpopularniejszym dniem tygodnia
W październiku największe budżety reklamowe lokowane były we wtorki i wyniosły w sumie 121,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 60 mln zł.
Marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku marka APAP zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin (12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).
Typy reklamowanych produktów
W październiku 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40 proc.) oraz środków przeciwbólowych (23 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę, a także środków uspokajających.
Autorka badania: Sylwia Hornowska, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2019 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.