piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościReputacja chroni markę w sytuacjach kryzysowych – OBTK prezentuje pierwsze wnioski z...

Reputacja chroni markę w sytuacjach kryzysowych – OBTK prezentuje pierwsze wnioski z badania o zarządzaniu reputacją

On Board Think Kong zaprezentowało pierwsze wnioski z badania o zarządzaniu reputacją. Na pytania agencji odpowiadali dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z 10 sektorów gospodarki w Polsce.

„Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy. Widać przy tym, że nadal wiele firm nie ma spisanej strategii zarządzania reputacją” – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w OBTK.

Czytaj także: Jak zarządzać reputacją w dobie social mediów i fake newsów? Wywiad z Katarzyną Reck i dr. Łukaszem Przybyszem

Jak czytamy, prawie 95 proc. ankietowanych uznało, że reputacja firmy wpływa na jej wyniki finansowe i chroni ją w sytuacjach kryzysowych. Odpowiedzi negatywne – „raczej nie i „zdecydowanie nie” – wybrało łącznie 3 proc.

wykres

Z badania wynika także, że większość pytanych przedsiębiorstw nie ma spisanych strategii i planów działań, które kształtowałyby reputację firmy przez najbliższe 2-3 lata. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 41 proc. ankietowanych, negatywnej odpowiedzi udzieliło 47 proc., a 10 proc. tego nie wiedziało.

wykres

Pomimo braku strategii, większość badanych nie spodziewa się w swojej firmie kryzysu reputacji. Za mało prawdopodobne uznało to 36 proc. ankietowanych, zdaniem 14 proc. jest to bardzo mało prawdopodobne, a 5 proc. nie ma na ten temat zdania.

wykres

Pełny raport z badania już wkrótce będzie dostępny na stronie internetowej OBTK.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone w okresie X-XII 2019 roku. Wzięli w nim udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z 10 sektorów gospodarki. Projekt realizowany jest przez OBTK przy wsparciu merytorycznym Konfederacji Pracodawców Lewiatan oraz Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

PRoto.pl jest patronem medialnym projektu. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj