poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWzrosła liczba aktywnych użytkowników Snapchata. Platforma prezentuje wyniki za II kwartał 2020

Wzrosła liczba aktywnych użytkowników Snapchata. Platforma prezentuje wyniki za II kwartał 2020

Snapchat opublikował raport z wynikami za drugi kwartał 2020 roku. Firma odnotowała m.in. przychody powyżej oczekiwań i wzrost dziennej liczby aktywnych użytkowników.

Przychód serwisu społecznościowego w okresie od kwietnia do czerwca wyniósł 454,2 mln dol. Jest to 17-procentowy wzrost względem tego samego okresu w roku 2019. Wyniki okazały się wyższe niż przewidywano (441,6 mln dol.). W Europie przychody wyniosły 79 mln dol.

sceen

Źródło: investor.snap.com

W okresie drugim kwartale 2020 roku liczba użytkowników aktywnych każdego dnia wyniosła 238 mln (w Europie było to 71 mln), co oznacza wzrost o 17 proc. względem roku poprzedniego. Również w tym przypadku wyniki okazały się wyższe niż przewidywano (239,1 mln). Liczba ta zwiększyła się także względem pierwszego kwartału – wtedy było to 229 mln.

sceen

Źródło: investor.snap.com

Średni przychód na jednego użytkownika wyniósł 1,91 mln dol. – nie zmienił się względem tego samego okresu w roku poprzednim. W Europie wartość ta wyniosła 1,10 mln dol. – wzrost o 16 proc. w porównaniu do drugiego kwartału w 2019 roku.

screen

Źródło: investor.snap.com

Strata netto wyniosła z kolei 326 mln dol., czyli dużo więcej niż w tym samym okresie w roku poprzednim – wówczas było 255 mln dol.

Czytaj więcej: W czasie pandemii wzrosło zainteresowanie Snapchatem. Serwis podsumował I kwartał 2020

Użytkownicy otwierali aplikację średnio 30 razy dziennie i zwiększyli czas oglądania treści w zakładce Discover o 45 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. W interakcję z tą zakładką częściej wchodzili także użytkownicy powyżej 35 roku życia – o 45 proc. względem roku 2019.

Średnio w drugim kwartale 2020 roku ponad 180 milionów użytkowników Snapchata codziennie korzystało z rozszerzonej rzeczywistości.

Snapchat nie chce podzielić się swoimi oczekiwaniami co do przychodów w trzecim kwartale. Decyzję tłumaczy niepewnością związaną z pandemią i szybko zmieniającymi się warunkami makroekonomicznymi. Pełne wyniki Snapchata za drugi kwartał 2020 roku można znaleźć na stronie. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj