Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Przychody z reklam zależne od wydarzeń w USA. Twitter dzieli się wynikami za II kwartał 2020. twitter opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2020 roku. serwis odnotował m.in. wyższe niż w pierwszym kwartale przychody całkowite oraz rekordowy wzrost liczby dziennie aktywnych użytkowników, którym był w stanie wyświetlić reklamy. w okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku twitter odnotował przychody w wysokości 683 mln dol., co oznacza spadek o 19 proc. względem drugiego kwartału w 2019 roku. zdaniem serwisu odzwierciedla to umiarkowane ożywienie popytu na reklamy w porównaniu z ostatnimi trzema tygodniami marca. sytuacja ta zmieniła się na chwilę, od końca maja do połowy czerwca, kiedy wiele marek zmniejszyło lub wstrzymało wydatki na reklamy w reakcji na niepokoje społeczne w usa. czytamy, że przychody z reklam spadły w trzech ostatnich tygodniach czerwca o 15 proc. względem poprzedniego roku – wartość ta zaczęła stopniowo rosnąć po zakończeniu protestów w stanach zjednoczonych. ostatecznie całkowite przychody z reklam wyniosły 562 mln dol., co oznacza spadek o ok. 23 proc. czytaj także: marki walczą z przemocą i rasizmem pod hasłem black lives matter. wskaźnik „monetizable daily active usage” (mdau) – czyli liczba dziennie aktywnych użytkowników, którym serwis był w stanie wyświetlić reklamy – w drugim kwartale wyniósł średnio 186 mln, co oznacza, że wzrósł o 34 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. w pierwszym kwartale 2020 roku liczba ta była o 20 mln mniejsza. w raporcie czytamy, że wzrost mdau był głównie spowodowany czynnikami zewnętrznymi, takimi jak globalna dyskusja na temat pandemii covid-19 i innych bieżących wydarzeń. twitter zwraca uwagę, że wskaźnik mdau w drugim kwartale 2020 roku jest największym kwartalnym wzrostem, jaki do tej pory odnotował serwis. całkowite koszty i wydatki twittera wyniosły 807 mln dol. jest to wzrost o 5 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. strata operacyjna w drugim kwartale wniosła 124 mln dol., co serwis tłumaczy równoważeniem docelowego wzrostu zatrudnienia i dalszym ograniczaniem inwestycji o niższym priorytecie. w raporcie twitter odniósł się do niedawnego ataku hakerskiego, który miał miejsce w serwisie. portal społecznościowy nazwał go „rozczarowującym” i przekazał, że szybko zajął się problemem oraz podjął dodatkowe kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa. „rozumiemy nasze obowiązki i jesteśmy zaangażowani w zdobywanie zaufania wszystkich naszych interesariuszy każdym naszym działaniem, w tym sposobem rozwiązania tego problemu bezpieczeństwa. będziemy nadal w przejrzysty sposób dzielić się naszymi doświadczeniami i środkami zaradczymi” – dodaje twitter. czytaj także: hakerzy zaatakowali znane osoby na twitterze. prosili o bitcoiny. serwis przekazał, że według założeń wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 roku opublikuje 29 października. (ak).
Twitter opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2020 roku. Serwis odnotował m.in. wyższe niż w pierwszym kwartale przychody całkowite oraz rekordowy wzrost liczby dziennie aktywnych użytkowników, którym był w stanie wyświetlić reklamy.
W okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku Twitter odnotował przychody w wysokości 683 mln dol., co oznacza spadek o 19 proc. względem drugiego kwartału w 2019 roku. Zdaniem serwisu odzwierciedla to umiarkowane ożywienie popytu na reklamy w porównaniu z ostatnimi trzema tygodniami marca. Sytuacja ta zmieniła się na chwilę, od końca maja do połowy czerwca, kiedy wiele marek zmniejszyło lub wstrzymało wydatki na reklamy w reakcji na niepokoje społeczne w USA. Czytamy, że przychody z reklam spadły w trzech ostatnich tygodniach czerwca o 15 proc. względem poprzedniego roku – wartość ta zaczęła stopniowo rosnąć po zakończeniu protestów w Stanach Zjednoczonych. Ostatecznie całkowite przychody z reklam wyniosły 562 mln dol., co oznacza spadek o ok. 23 proc.
Czytaj także: Marki walczą z przemocą i rasizmem pod hasłem Black Lives Matter
Wskaźnik „Monetizable Daily Active Usage” (mDAU) – czyli liczba dziennie aktywnych użytkowników, którym serwis był w stanie wyświetlić reklamy – w drugim kwartale wyniósł średnio 186 mln, co oznacza, że wzrósł o 34 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. W pierwszym kwartale 2020 roku liczba ta była o 20 mln mniejsza. W raporcie czytamy, że wzrost mDAU był głównie spowodowany czynnikami zewnętrznymi, takimi jak globalna dyskusja na temat pandemii COVID-19 i innych bieżących wydarzeń. Twitter zwraca uwagę, że wskaźnik mDAU w drugim kwartale 2020 roku jest największym kwartalnym wzrostem, jaki do tej pory odnotował serwis.
Całkowite koszty i wydatki Twittera wyniosły 807 mln dol. Jest to wzrost o 5 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. Strata operacyjna w drugim kwartale wniosła 124 mln dol., co serwis tłumaczy równoważeniem docelowego wzrostu zatrudnienia i dalszym ograniczaniem inwestycji o niższym priorytecie.
W raporcie Twitter odniósł się do niedawnego ataku hakerskiego, który miał miejsce w serwisie. Portal społecznościowy nazwał go „rozczarowującym” i przekazał, że szybko zajął się problemem oraz podjął dodatkowe kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa. „Rozumiemy nasze obowiązki i jesteśmy zaangażowani w zdobywanie zaufania wszystkich naszych interesariuszy każdym naszym działaniem, w tym sposobem rozwiązania tego problemu bezpieczeństwa. Będziemy nadal w przejrzysty sposób dzielić się naszymi doświadczeniami i środkami zaradczymi” – dodaje Twitter.
Czytaj także: Hakerzy zaatakowali znane osoby na Twitterze. Prosili o bitcoiny
Serwis przekazał, że według założeń wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 roku opublikuje 29 października. (ak)