Użytkownicy Facebooka dostaną łatwiejszy dostęp do informacji na swój temat. Jak czytamy na stronie about.fb.com, portal społecznościowy chce uprościć przeglądanie i pobieranie danych o korzystaniu z serwisu.
Czytaj także: Facebook zwiększa kontrolę prywatności. Chodzi o dane zbierane przez aplikacje firm trzecich
Funkcja o nazwie „Access Your Information” jest dostępna od marca 2018 roku. Teraz Facebook postanowił ją zaktualizować, aby dostęp do danych był „jeszcze bardziej użyteczny i przejrzysty”. Serwis społecznościowy zaznacza, że chce mieć pewność, że informacje dla użytkowników są przydatne oraz łatwe do znalezienia i zrozumienia.
Jak czytamy, do tej pory informacje podzielone były na dwie kategorie: „Your Information” (z ang. „Twoje informacje”) i „Information About You” (z ang. „Informacje na Twój temat”). Teraz liczba kategorii została zwiększona do ośmiu: „Your Activity Across Facebook” (z ang. „Twoja aktywność na Facebooku”), „Friends and Followers” (z ang. „Znajomi i obserwatorzy”), Preferences (z ang. „Preferencje”), „Personal Information” (z ang. „Informacje osobiste”), „Logged Information” (z ang. „Informacje o logowaniu”), „Ads Information” (z ang. „Informacje o reklamach”), „Apps and Websites Off of Facebook” (z ang. „Aplikacje i strony internetowe poza Facebookiem”) oraz „Security and Login Information” (z ang. „Informacje dotyczące bezpieczeństwa i logowania”). Czytamy, że każda z kategorii dzieli się na podkategorie, co ma sprawić, że przejście do interesujących użytkownika danych będzie łatwiejsze.
Źródło: about.fb.com
Facebook dodał także możliwość wyszukiwania kategorii z danymi. Dla przykładu podano, że w przypadku chęci zdobycia informacji o historii lokalizacji, można wpisać jedynie słowo „lokalizacja”.
W serwisie pojawią się również informacje o tym, w jaki sposób dane użytkowników mogą być wykorzystywane do wyświetlania spersonalizowanych treści. Przykładowo Facebook wskazuje, że dzięki tej funkcji można zauważyć, że główna lokalizacja mogła wpłynąć na ostatnio pokazywaną reklamę aplikacji do zamawiania jedzenia. Czytamy, że tego typu wyjaśnienie pojawia się już w opcjach „Dlaczego widzę tę reklamę” czy „Dlaczego widzę ten post”, jednak teraz uzyskiwanie tych informacji ma być łatwiejsze.
Czytaj także: Facebook pokaże informacje o powodach wyświetlania konkretnych wpisów
Facebook przekazuje, że zmiany zostały wprowadzone na podstawie przeprowadzonych przez serwis badań, które pokazały, w jaki sposób użytkownicy wchodzili w interakcję z zakładką z informacjami na swój temat. Zaktualizowana opcja ma być już dostępna w aplikacji na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android – wkrótce ma pojawić się także w innych wersjach serwisu. (ak)