piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBurda Książki przechodzi rebranding. Wydawnictwo zmieni się w Słowne

Burda Książki przechodzi rebranding. Wydawnictwo zmieni się w Słowne

Wydawnictwo Burda Książki zmienia się w Wydawnictwo Słowne – w skrócie – Słowne. Od kwietnia 2021 roku książkowe premiery będą opatrzone nową nazwą i zmienionym logo wydawnictwa. Jak czytamy, „rebranding jest częścią strategii rozwoju” i ma umocnić oraz zwiększyć widoczność marki na rynku, „jednocześnie nie pociągając za sobą żadnych zmian prawnych”.

„Dostrzegamy różnorodność czytelników, mamy świetny zespół, stawiamy na rozwój. Pozostajemy blisko naszych odbiorców, będziemy dalej odpowiadać na ich potrzeby. Odpowiednio i szerzej zdefiniowany brand naszego wydawnictwa książkowego umocni pozycję Burda Media Polska” – tłumaczy Alexander Sorg, prezes zarządu spółki Burda Media Polska.

Nowa nazwa wydawnictwa ma odnosić się „do interakcji, którą wydawnictwo podejmuje z polskimi czytelnikami”, czyli osobami o różnorodnych potrzebach, gustach czy zainteresowań, które „szukają słownych odpowiedzi na nurtujące je pytania”.

Wydawnictwo zmienia też logo. Sygnet został skonstruowany na bazie kwadratu i wycinków koła. Łączy on w sobie kształt litery „S” – który ma być odniesieniem do drogi, okna, kart księgi, a „jednocześnie pozostawia szerokie pole do indywidualnych skojarzeń”, podobnie jak tekst literacki. Czytamy, że możliwość szerokiej interpretacji znaku jest „symbolicznym zaproszeniem szerokiego spektrum czytelników o różnych gustach i wielorakich potrzebach”. Dowiadujemy się, że sygnet pojawia się wraz z logotypem, będącym „interpretacją brzmienia nazwy Słowne”. Całą identyfikację wizualną Słownego zaprojektowała pracownia graficzna Justyny Tarkowskiej – studio Mile Widziane.

Poprzednie i nowe logo

Dodatkowo częścią procesu rebrandingowego jest wyodrębnienie trzech nowych imprintów Słownego: Słowne z uczuciem ma stać się marką dla „wielbicieli powieści obyczajowych i romansowych”, Słowne mroczne „zapewni dawkę emocji miłośnikom thrillerów i kryminałów”, a Słowne młode będzie proponowało książki dla dzieci i młodzieży. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj