Zbliża się magiczny, rodzinny świąteczny czas. Magii Świąt nie doświadczają jednak samotni seniorzy. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich po raz kolejny w kampanii „Podaruj Wigilię” zachęca do wsparcia samotnych osób starszych. W te święta do wsparcia organizacji niosących pomoc zachęca także Coca-Cola, która ideę Magii Świąt prezentuje zarówno w kampanii, jak i przekazując wsparcie finansowe organizacji pozarządowych, które niosą pomoc innym. Firma przeznaczy na ten cel część budżetu marketingowego w Polsce.
„Tak jak bohater podnoszącej na duchu opowieści w tegorocznym filmie Coca-Coli – chłopiec, którego wyobraźnia oraz starania sprawiają, że udaje mu się zaangażować różne osoby we wspólną inicjatywę i w duchu Świąt, wspólnie doświadczyć magicznych chwil – tak i my wierzymy, że możemy razem rozświetlić komuś grudzień!” – przekazuje marka.
Wraz z Coca-Colą zachęcamy do dzielenia się dobrem i wsparcia Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Każdy z nas może przyczynić się do tego, by seniorzy nie czuli się samotni i anonimowi – wystarczy wejść na stronę zbiórki www.podarujwigilie.pl, gdzie można wesprzeć świąteczną akcję „Podaruj Wigilię”. Kolacja wigilijna dla jednego seniora kosztuje 50 zł. Inicjatywę można też wesprzeć przez udostępnienie linku do zbiórki czy filmu promującego akcję w mediach społecznościowych.
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich od kilkunastu lat wspomaga osamotnione osoby starsze i zapobiega ich izolacji społecznej. Działania organizacji uświadamiają także, że w pobliżu każdego z nas może znajdować się samotny starszy senior, którego być może w codziennym pędzie nie zauważamy. Starsi samotni ludzie, wykluczeni technologicznie, z biegiem czasu stają się coraz bardziej anonimowi i oddaleni od tego, co dzieje się wokół nich. Te osoby potrzebują bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. „Ponad pół tysiąca naszych wolontariuszy codziennie wspiera samotnych seniorów, służąc swoim czasem, dobrym słowem i odwiedzając ich regularnie w domach” – mówi Joanna Mielczarek, dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Jak dodaje, organizacja podejmuje działania, by „przeciwdziałać samotności i marginalizacji osób starszych”. „Seniorzy potrzebują bezpośrednich kontaktów społecznych, ponieważ do takich przywykli. Ich świat zewnętrzny bazował przecież na żywych relacjach z drugim człowiekiem” – wyjaśnia Mielczarek.
Ze względów bezpieczeństwa również w tym roku Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zmieniło formułę świątecznej akcji i zrezygnowało z dużego wigilijnego spotkania seniorów. Organizacja stara się dotrzeć do każdego podopiecznego z kolacją wigilijną i upominkiem. Seniorów odwiedzą też wolontariusze.
Dzięki nam to mogą być udane święta!
Wsparcie w ramach inicjatywy Coca-Coli trafi do trzech organizacji: Szlachetnej Paczki, która dzięki środkom finansowym może organizować wsparcie dla kilkudziesięciu tysięcy osób w całym kraju, Stowarzyszenia „Mali Bracia Ubogich”, które organizuje Wigilie dla Seniorów, oraz do Fundacji „Społecznie bezpieczni”, wspierającej osoby w kryzysie bezdomności.
Materiał powstał we współpracy z Coca-Colą, która przekaże wsparcie finansowe organizacji wybranej przez PRoto.pl: Stowarzyszeniu mali Bracia Ubogich