Jednym z kluczowych trendów w 2023 roku będzie iCommerce, czyli influence economy – wynika z raportu „Influence Trends You Should Care About 2023” przygotowanego przez Ogilvy.
Jak czytamy, TikTok stał się trzecią największą platformą społecznościową i najsilniejszą siłą kulturową i handlową dla dzisiejszego konsumenta. Badania pokazują, że dotyczy to nie tylko generacji Z i generacji Alpha, gdyż 36 proc. użytkowników serwisu ma ponad 30 lat.
Hashtag „#TikTokMadeMeBuyIt” zyskał ponad 29,3 mld wyświetleń i napędza iCommerce przez testowanie zakupionych produktów na żywo. Trend ten zapewnia markom wgląd w kampanie na każdym jej etapie i wykazuje się niezwykłą skutecznością. 49 proc. użytkowników TikTok zadeklarowało już dokonanie zakupów za pośrednictwem platformy.
„Influencer marketing działa, ponieważ ludzie bardziej ufają ludziom niż markom. Pozwala markom docierać do odbiorców i łączyć się z nimi w sposób autentyczny” – mówi Rahul Titus, Global Head of Influence for Ogilvy PR oraz autor raportu.
W publikacji zwrócono też uwagę na usługi subskrypcyjne oraz sztuczną inteligencja. Platformy takie jak OnlyFans i Patreon, stają się głównym nurtem. Twórcy raportu prognozują, że ten model biznesowy zdefiniuje rok 2023, odblokowując nowy strumień przychodów dla twórców, który wykracza poza płatną reklamę. Coraz częściej pojawiać będą się także „sztuczni ludzie w postaci AI”.
Inny istotny trend wskazywany w raporcie dotyczy Health Influence. 40 proc. osób twierdzi, że informacje znalezione w mediach społecznościowych mają wpływ na to, jak radzą sobie z przewlekłą chorobą, na ich podejście do diety i ćwiczeń, a nawet na wybór lekarza. (bs)