piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRMF FM najbardziej opiniotwórczym medium listopada. Dalej Rzeczpospolita i Wirtualna Polska

RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium listopada. Dalej Rzeczpospolita i Wirtualna Polska

Listopadowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera RMF FM. Według Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) na stację inni dziennikarze w kraju powoływali się 2,4 tys. razy. Drugie zajęła „Rzeczpospolita” z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska liczbą 1,8 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o osiemnaście oczek, odnotowała zaś stacja telewizyjna TVP Sport.

W najnowszym zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada 2022 największe udziały mają prasa, którą kolejno reprezentują „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Super Express”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” oraz stacje telewizyjne: TVP Info, TVN24, Polsat News, TVN i TVP Sport. 20 proc. udziału mają zaś portale internetowe Wirtualna Polska, Onet i Interia. Rozgłośnie radiowe RMF FM i Radio ZET stanowią natomiast 14 proc. ogólnego zestawienia.

IMM raport cytowania listopad 2022

Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce po zaledwie miesiącu przerwy powraca RMF FM. W listopadzie na antenie stacji przeprowadzono m.in. rozmowę z minister klimatu i środowiska Anną Moskwą, która w popołudniowym programie Piotra Salaka zaprzeczyła informacjom na temat wprowadzenia podatku „jądrowego”, który miałby wspomóc budowę elektrowni w Polsce. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje „Rzeczpospolita”, która jako pierwsza opublikowała wyniki badania na temat decyzji zakupowych Polaków po wzroście poziomu inflacji. Natomiast Wirtualna Polska, zamykająca podium głównego zestawienia, w drugiej połowie miesiąca poinformowała m.in. o zatrzymaniu byłych członków Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jak przekazała redakcja portalu, miało to związek z toczącym się w szczecińskiej prokuraturze procesie o nieprawidłowościach w PZPN.

Na miejscu szóstym znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna”, który z liczbą 1,3 tys. cytowań awansował aż o pięć pozycji. Dziennikarze innych redakcji w listopadzie najczęściej odwoływali się do opublikowanej przez gazetę informacji na temat uwag, które zgłosiła Komisja Europejska w zakresie wprowadzonej przez polski rząd tarczy antyinflacyjnej. Najwyższy awans, aż o osiemnaście miejsc w zestawieniu, zanotował TVP Sport wzmiankowany wówczas 694 razy. Zdecydowany skok liczby cytatów zapewniły stacji relacje z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze oraz wywiady na żywo z piłkarzami i sztabami trenerskimi.

IMM raport cytowania listopad 2022

DGP powraca na podium, do zestawienia awansują „Sieci” i „Do Rzeczy”

Rzeczpospolita z liczbą 1,9 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera rankingu tytułów prasowych. Na drugie miejsce w zestawieniu awansuje „Dziennik Gazeta Prawna”, na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 tys. razy. Natomiast podium zamyka „Super Express” z wynikiem niewiele niższym – 1,2 tys. wzmianek. Największy wzrost, bo aż o dwanaście pozycji, zanotowało „Sieci” (351 cytowań). Tygodnik najwięcej powołań odnotował na początku miesiąca po publikacji wywiadów z wicepremierem Jackiem Sasinem o zabezpieczeniu energetycznym dla Polski oraz z prezydentem Andrzejem Dudą na temat spełnienia przez Polskę warunków Komisji Europejskiej, by otrzymać pieniądze z KPO.

IMM raport cytowania listopad 2022

TVP Info, TVN24 i Polsat News liderami zestawienia stacji telewizyjnych

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVP Info z wynikiem prawie 1,8 tys. odwołań. Tytuł wzrost cytowalności odnotował za sprawą wystąpień prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego, którzy komentowali na antenie sprawę eksplozji rakiety przeciwlotniczej w Przewodowie. Pozycja druga należy do TVN24, na której informacje inne redakcje powoływały się w listopadzie prawie 1,2 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje Polsat News z liczbą ponad 1 tys. cytowań. Awanse w zestawieniu odnotowały zaś kolejno stacje TVP Sport, Polsat oraz TV Republika.

IMM raport cytowania listopad 2022

Radio Lublin oraz Radio Gdańsk awansują do TOP 10 stacji radiowych w kraju

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 2,4 tys. odwołań w innych tytułach mediowych w Polsce. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Radio ZET z liczbą ponad 1,2 tys. powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje w poprzednim miesiącu cytowały 599 razy. Do rankingu zakwalifikowały się także rozgłośnie lokalne. Na siódme miejsce awansowało Radio Lublin, na publikacje którego dziennikarze innych mediów w kraju powoływali się w listopadzie 204 razy. Stacja jako pierwsza relacjonowała wydarzenia z Przewodowa w powiecie hrubieszowskim. Najwyższy skok, aż o osiem pozycji, odnotowało Radio Gdańsk wzmiankowane wówczas 145 razy. Na początku miesiąca na antenie stacji przeprowadzono wywiad z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, w którym określił członków opozycji jako „przedstawicieli genderowskich rewolucjonistów”.

IMM raport cytowania listopad 2022

Wirtualna Polska liderem portali, serwis W Polityce z awansem o trzy pozycje

W listopadzie miano lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych utrzymała Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. powołań. Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem ponad 1,7 tys. powołań znalazł się Onet. W listopadzie redakcja opublikowała kolejne oskarżenia wobec byłego prezesa PZT Mirosława Skrzypczyńskiego, który przez lata miał stosować przemoc fizyczną i psychiczną wobec rodziny i trenowanych zawodniczek. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia, cytowana przez inne redakcje w kraju 935 razy. Kolejne miejsce ze skokiem o jedno oczko w górę należy do tytułu Wirtualne Media (503 powołania), którego dziennikarze jako pierwsi poinformowali, że w tym roku na Sylwestrze Marzeń organizowanym przez TVP zabraknie występu Maryli Rodowicz. Największy awans, aż o pięć pozycji w zestawieniu, zanotował zaś serwis W Polityce (453), zajmując szóste miejsce w rankingu. Redakcja internetowa w poprzednim miesiącu przeprowadziła m.in. wywiad z ministrem Michałem Dworczykiem, który potwierdził, że władze ukraińskie wydały pozwolenie na rozpoczęcie prac archeologiczno-poszukiwawczych mogiły Polaków zamordowanych przez oddział UPA w lutym 1945 roku w miejscowości Puźniki na Podolu. Według polityka jest to ważny krok do rozwiązania trudnych spraw w relacjach polsko-ukraińskich.

IMM raport cytowania listopad 2022

Awans „Sieci” oraz „Do Rzeczy” w zestawieniu tygodników i dwutygodników

Zestawienie polskich tygodników i dwutygodników otwierają „Sieci” z liczbą 321 odwołań w innych mediach. Drugie miejsce należy do „Wprost”, który w listopadzie był wzmiankowany przez innych dziennikarzy w kraju 309 razy. W listopadzie tygodnik opublikował między innymi informację o szeroko zakrojonych cięciach budżetowych, o których miał zdecydować Jarosław Kaczyński. Według informatora gazety, na skutek tej decyzji miał zostać wstrzymany plan budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podium zamyka „Newsweek”, na którego treści inni redaktorzy powoływali się łącznie 284 razy. Awans o trzy pozycje i wejście do TOP 5 odnotowało „Do Rzeczy” z wynikiem 267 cytowań. Zestawienie z liczbą 237 powołań zamyka zaś „Viva”.

IMM raport cytowania listopad 2022

„Forbes” utrzymuje pozycję lidera, awans „Przekroju” do TOP 5

Magazyn „Forbes” podobnie jak w zeszłym miesiącu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 133 odwołań w innych mediach. Kolejne miejsce zajmuje dwumiesięcznik branżowy „Press”, który w listopadzie cytowano łącznie 97 razy. Podium zamyka „Twój Styl” z wynikiem 68 wzmianek w innych mediach. Na miejscu czwartym znalazło się „Zwierciadło” liczbą 40 powołań. TOP 5 zamyka natomiast kwartalnik „Przekrój” cytowany w listopadzie 30 razy.

IMM raport cytowania listopad 2022

Money liderem portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

W listopadzie zestawienie portali biznesowych otwiera Money (410 cytowań). Portal w poprzednim miesiącu jako pierwszy potwierdził informacje na temat reklamacji węgla zakupionego przez samorządy. Redakcja serwisu ustaliła, że gospodarstwa domowe nie będą miały możliwości zareklamowania węgla dystrybuowanego przez samorządy, ponieważ to asortyment, a nie jakość surowca jest przedmiotem uzgodnień między gminą a dostawcą. Na miejscu drugim z zaledwie dwoma wzmiankami mniej znalazł się portal Business Insider (408). Podium zamyka zaś Bankier (175), a dalej w rankingu znalazły się Obserwator finansowy (34) oraz Wnp (27).

IMM raport cytowania listopad 2022

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się „Rzeczpospolita” (1,9 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna” (1,3 tys. powołań), a podium z awansem o jedną pozycję zamyka „Puls Biznesu” z liczbą 176 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się „Forbes” (133) oraz „Parkiet” (25), który z kolei zamyka ranking.

IMM raport cytowania listopad 2022

Nowe tytuły w zestawieniu mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych z awansem aż o siedemnaście miejsc zajmuje „Polska Metropolia Warszawska”. W listopadzie 2022 na jej publikacje powoływano się łącznie 229 razy. Największą liczbę cytowań dziennik zanotował dzięki rozmowie z szefem MSWiA Mariuszem Kamińskim, który poinformował, że nie odnotowano zwiększonego ruchu na przejściach granicznych w związku z problemami energetycznymi w Ukrainie. Drugie miejsce w rankingu, z awansem o siedem pozycji, należy do Radia Lublin (204 cytowania), a podium zamyka Radio Gdańsk z liczbą 145 wzmianek, które z kolei awansowało aż o czternaście miejsc. Z awansem o sześć oczek w górę na czwartym miejscu znalazł się „Dziennik Wschodni” (119). Zestawienie TOP 5 zamyka „Głos Wielkopolski” z wynikiem 96 wzmianek w innych mediach.

IMM raport cytowania listopad 2022

Ringier Axel Springer liderem zestawienia wydawnictw

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,6 tys. razy. Drugą pozycję z awansem o dwa miejsca zajmuje Telewizja Polska (3 tys.), do której należą TVP Info, TVP1, TVP2, TVP3, TVP Sport. Dalej na podium Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 2,8 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Na kolejnym miejscu znalazł się Cyfrowy Polsat (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,7 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju. Awans o dwie pozycje odnotowało Bauer Media Group (2,5 tys.) reprezentowanego przez RMF FM, „Twój Styl”, „Świat seriali” oraz „Pani”.

IMM raport cytowania listopad 2022

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 33 254 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–30 listopada 2022 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj