Na początku kwietnia 2023 roku marka ASICS rozpoczęła globalną kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na skuteczność aktywności fizycznej kobiet w codziennej walce ze stresem. Firma prezentuje też nową kolekcję odzieży sportowej ASICS NAGINO.
Jak czytamy, kampania ma podkreślić pozytywny wpływ ruchu na stan psychiczny. Marka przekazuje, że projekt stanowi odpowiedź na badanie ASICS 2022 State of Mind Index (przeprowadzone w kilkunastu krajach), z którego wynika, że na całym świecie kobiety ćwiczą rzadziej niż mężczyźni, „co skutkuje ich gorszym samopoczuciem psychicznym”.
„W świecie dostarczającym stresujących bodźców na rekordowym poziomie, celem kampanii jest eksponowanie kojącego wpływu ćwiczeń fizycznych na mózg. Kontrastując przyspieszony oddech, jakiego doświadczamy w chwilach stresu, z kontrolowanymi, rytmicznymi oddechami podczas treningu, nowa kampania podkreśla moc i wpływ treningu na równoważenie stresu i napięć codziennego życia” – czytamy w komunikacie.
Celem marki ASICS jest „poruszenie wszystkich umysłów, aby pomóc w walce z nierównościami w dostępie do aktywności fizycznej i wspierać każdego w doświadczeniu pozytywnych, psychicznych korzyści płynących z ruchu”.
Pierwszym działaniem w ramach projektu ma być przeprowadzenie globalnego badania na żywo, które ma pozwolić lepiej zrozumieć „bariery środowiskowe i społeczne, które powstrzymują kobiety przed ćwiczeniami”, a także „ustalić, jakich narzędzi użyć, aby pomóc im zasypać tę lukę w dostępie do aktywności fizycznej”. (mb)