13 sierpnia 2023 roku ruszyła kampania wizerunkowa Uniwersytetu Gdańskiego przygotowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) promowana hasłem „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas”. Elementem dominującym akcji jest autentyczność.
W kampanii przedstawiono historię piątki studentów Uniwersytetu Gdańskiego należących do pokolenia Z. Podczas tworzenia akcji twórcy wzięli pod uwagę cechy charakterystyczne młodzieży z tej generacji, m.in. dorastanie w świecie nowych technologii, zdobywanie wiedzy i umiejętności w sieci, łączenie nauki z aktywnością na rynku pracy, a także relacje stanowiące dla pokolenia Z wyznacznik sukcesu.
Twórcy akcji wykorzystali sztuczną inteligencję do wykreowania postaci. Chcieli przez to pokazać, że znają możliwości nowych technologii, a jednocześnie zwracają uwagę na autentyczność. Zaprezentowane hasło „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas” podkreśla, że studentów otacza świat rzeczywisty z prawdziwymi emocjami i doświadczeniami, których nie da się wygenerować przez AI. Z tego powodu wykreowane przez twórców postacie zostały oznaczone sformułowaniem „ten obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję”. Prezentowane na materiałach reklamowych sceny to ważne momenty ze studenckiego życia, jednak odzwierciedlające je obrazy są fikcją.
W ramach kampanii powstał także film reklamowy odwołujący się do tzw. core memories, czyli wspomnień z wydarzeń, które kształtują każdego człowieka. Przygotowany materiał czerpie z idei carpe diem, zachęcając społeczeństwo do doceniania ważnych momentów, zanim przeminą.
Źródło: youtube/uniwersytetgdanski70
(ao)