23 lutego 2024 roku z okazji Ogólnopolskiego dnia Walki z Depresją wystartowała 18. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, której organizatorem jest Fundacja Twarze Depresji. Obecna odsłona akcji poświęcona jest mężczyznom.
Depresja to choroba, która w takim samym stopniu dotyka zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Płeć męska rzadziej jednak zwraca się o pomoc do specjalisty. Może to być spowodowane istniejącym w społeczeństwie stereotypem, według którego mężczyźni mają być silni i nie mogą płakać, bo to oznaka słabości.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem depresji i uświadomienie, że istnieje wiele sposobów jej leczenia, które skutecznie pomogą w walce z chorobą.
W ramach akcji w Poradni Zdrowia Psychicznego MindHealth w dniu 16 marca 2024 roku odbędą się bezpłatne konsultacje z psychiatrami, psychologami i psychoterapeutami. Powstały również specjalne billboardy i citylighty z ambasadorami kampanii – Marcinem Bosakiem, Sławomirem Murawcem, Arturem Barcisiem, Andrzejem Sewerynem, Pawłem Korzeniowskim, Janem Młynarskim i Andrzejem Polanem – które pojawią się w stolicach wojewódzkich. Plakat kampanii będzie pokazany też w komunikacji miejskiej w Łodzi oraz w miejskich placówkach. Duże wsparcie stanowią wolontariusze, którzy 23 lutego 2024 roku pojawiają się na ulicach polskich miast z kampanijnymi ulotkami informującymi o tym, gdzie szukać pomocy i wsparcia.
Akcji towarzyszy także premiera magazynu „Twarze depresji”, który w całości został poświęcony tematyce „męskiej twarzy” depresji. Jest on dostępny na stronie.
Kampania jest promowana za pomocą transmitowanego w mediach spotu, w którym wzięli udział aktor Marcin Bosak oraz psychiatra dr hab. Sławomir Murawiec.
Źródło: youtube.com/fundacjatwarzedepresji
Współorganizatorem akcji jest Fundacja po DRUGIE, a partnerem głównym firma Nationale-Nederlanden. (ao)