BuzzFeed przyznał, że jego redaktorzy usunęli trzy teksty w wyniku nacisku reklamodawców. Chodziło między innymi o krytykę produktów Pepsi, Microsofta i Unilevera. Serwis zajął się sprawą znikających artykułów po tym, jak zauważył to konkurencyjny portal Gawker – czytamy w nytimes.com.
Jak informuje Liam Stach, autor artykułu, na 1,1 tys. przypadków usunięcia artykułów, 3 z nich były spowodane presją reklamodawców.
Serwis BuzzFeed zdecydował się na przykład usunięcie opublikowanego wcześniej artykułu krytykującego nową kampanię reklamową firmy Dove. Zamiast tekstu pojawiła się wówczas krótka notatka wyjaśniająca, że artykuł nie był spójny z linią prowadzoną przez redakcję. Tematem zainteresował się serwis Gawker. Ten oskarżył BuzzFeed, że usunął tekst w obawie przed reakcją firmy Unilever (właściciela marki Dove), która mogłaby wycofać swoje reklamy. Jak podaje nytimes.com, serwis w odpowiedzi na krytykę….przywrócił artykuł na stronę BuzzFeed. Jednocześnie Ben Smiths, redaktor naczelny witryny, w mailu skierowanym do pracowników przyznał, że usunięcie materiału było błędem. Nie potwierdził jednak, że poprzednia decyzja miała podłoże komercyjne.
Liam Stach opisuje, że to nie pierwszy przypadek uległej postawy serwisu. W 2013 roku z Buzzfeed usunięto artykuł Mr. Duffy’ego, który skrytykował kampanię Axe. Analogicznie stało się z tekstem Tinnera Ringeruda o produktach Microsoftu. (mw)