Platforma dedykowana kobietom, SheKnows Media, ogłosiła zwycięzców konkursu #Femvertising Awards 2016. Konkurs wyróżnia reklamy, które sprzeciwiają się stereotypom związanym z płcią.
Adekwatnym dla następnej generacji #Femvertising będzie hasło: „bardziej autentyczne portrety ludzi”. Tych wartości szukano w reklamach – pisze adweek.com.
Nagrody przyznawano w m.in. kategoriach: „Humor”, „Oddziaływanie społeczne”, „Inspiracje”, „Nagroda publiczności”, „Dadvertising”.
Zwycięzcą kategorii „Humor” okazała się marka Bud Light za „The Bud Light Party: Equal Pay”. Reklama dotyka tematu nierówności w wynagrodzeniach mężczyzn i kobiet.
Statuetkę w kategorii „Oddziaływanie społeczne” otrzymała firma Badger&Winters za „#WomenNotObjects”.
Najbardziej inspirującą reklamą okazała się „Rule yourself” autorstwa Under Armour. Nagrodę publiczności zdobyła marka RedElephant. Doceniono także kampanię organizacji Next Generation, której celem jest zachęcenie kobiet do podejmowania zawodu informatyka.
W tegorocznej edycji dodano także jeszcze jedną kategorię – „Dadvertising”. W ten sposób organizatorzy chcieli podkreślić, że walka ze stereotypami dotyczy obu płci. Tu laureatem została się marka Pantene. (mw)
Lista laureatów znajduje się tutaj
***
21.10 SZKOLENIE FEMVERTISING W KOMUNIKACJI SKIEROWANEJ DO KOBIET
Kobiety są dziś najbardziej wpływową grupą konsumentów. Odpowiadają za ponad 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Zmiany kulturowo-społeczne wykreowały nową personę – shero – silną i świadomą siebie, swoich praw i potrzeb kobietę. Nadszedł czas kobiet, a to oznacza dla marek konieczność redefinicji tej grupy konsumentów. Szkolenie poprowadzi Joanna Stopyra, womanology expert, właścicielka Beauty Management, która rozpoczęła w Polsce dyskusję o femvertisingu – nowym nurcie w komunikacji skierowanej do kobiet, który nazywa rehabilitacją marketingu, ekspert Akademii PRoto.