Za granicą rozpoczęło działalność Stowarzyszenie Influencer Marketingu (ang. The Influencer Marketing Association, IMA), które zrzesza agencje public relations (takie jak np. Hunter Public Relations, Weber Shandwick czy 360PR+) oraz kierowników działów komunikacji firm (m.in. Unilever czy Best Buy). Jego celem jest, jak czytamy na odwyerpr.com, ochrona autentyczności i etyki w komunikacji prowadzonej we współpracy z internetowymi liderami opinii.
Związek ma charakter organizacji handlowej. Zamierza stać się platformą do wymiany wiedzy dla członków, by ułatwiać im znalezienie najnowszych narzędzi i informacji wspierających influencer marketing. Chodzi o dobre praktyki, metody mierzenia efektów i trendy – czytamy.
Dyrektor wykonawczą IMA jest Kristy Sammis, Co-Founder i Chief Innovation Officer i firmie CLEVER. Jak tłumaczy, członkowie stowarzyszenia wierzą, że połączenie technologii i doświadczenia praktyków z zestawem standardów etycznych może pomagać markom osiągać oczekiwane rezultaty – pisze odwyerpr.com. IMA ma być adwokatem interesów zarówno agencji, jak i influencerów i konsumentów. W gronie zarządzających stowarzyszeniem nie ma, według strony influencermarketingassociation.org, reprezentantów dwóch ostatnich grup. (mp)
Zdjęcie główne: facebook.com/InfluencerMarketingAssociation/