Facebook – najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, ale również najpopularniejsza marka… na Facebooku – wynika z zestawienia 50 najpoczytniejszych fanpage’ów autorstwa Jima Tobina z Ignite Social Media.
Zestawienie podsumowuje miniony rok. Jak się okazuje, 2012 tylko ugruntował pozycję Facebooka. Bardzo dynamiczny wzrost odnotowały natomiast Samsung i amazon.
Fanpage serwisu Zuckerberga zgromadził na koniec grudnia ponad 83 mln fanów, co daje wzrost o 47 proc. w stosunku do końcówki 2011 r. Kolejne miejsca należą do YouTube (67 mln) i Coca-Coli (56,7 mln). W pierwszej 20 znajdują się marki dość znane: MTV, Red Bull czy McDonald’s. Ale na listę weszły też brandy obecne wyłącznie na rynku amerykańskim, tj. sieci handlowe Walmart i Target. Do czołowej 50 rankingu awansowało 10 marek: Samsung Mobile USA (pozycja 15.), Intel (26), Samsung Mobile (28), Cartoon Network (32), amazon (33), Kit Kat (36), Dove (46), Louis Vuitton (47), Nickelodeon (49) i Google (50). Wypadły natomiast m.in. Mountain Dew, Lacoste i Pepsi.
Najszybciej w minionym roku rósł w siłę fanpage Samsung Mobile USA. Rok temu liczył sobie nieco ponad 1 mln fanów, obecnie to już ponad 22 mln, zatem wzrost – o… 2099 proc. Inne strony fanowskie, które odnotowały najwyższy współczynnik wzrostu to amazon (588 proc.), Intel (260 proc.), Nickelodeon (206 proc.) i Kit Kat (184 proc.). Samsung Mobile USA i amazon awansowały ponadto w rankingu o najwięcej pozycji w górę, odpowiednio o 77 i 58 miejsc. Spory awans odnotował również Intel (54 miejsca). Jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie liczbę nowych fanów, to najwięcej zyskał Facebook – ponad 26 milionów. Licznik fanów poszybował w górę również w przypadku takich marek, jak: Samsung Mobile USA (21 mln), Coca-Cola (20 mln), YouTube (19 mln) i Walmart (15 mln). (es)
Całe zestawienie dostępne jest tutaj.