Startuje 3. edycja konkursu Pióra Roku, który wyróżnia najlepsze artykuły. Co roku jurorzy otrzymują kilkadziesiąt tekstów stworzonych na potrzeby wydawnictw firmowych. Zwycięskie prace udowadniają, że dziennikarstwo customowe to nie slogany reklamowe, a pełnowartościowe teksty, które wciągają czytelnika w dobrze opowiedzianą historię.
Artykuły nadesłane do konkursu ocenione zostaną przez branżowych ekspertów. Przewodniczącym jury został dr Jacek Wasilewski – medioznawca i wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego. Prace oceniać będą także: Kinga Kubiak (dyrektor wydawnicza PRoto.pl), Teresa Kruszona (redaktor sekretariatu redakcji Gazety Wyborczej) oraz, po raz pierwszy, Dominik Kaznowski (specjalista komunikacji firmowej, autor portalu blogifirmowe.com).
„Napisanie artykułu o firmie, czy marce tak, by wzbudzić zaufanie i zaangażowanie czytelnika to dla wielu autorów duże wyzwanie. W konkursie Pióra Roku, chcemy podkreślać wagę storytellingu w komunikacji firmowej. Jesteśmy przekonani, że to co ważne, nie musi być nudne. Wiemy, że czytelnicy nie mają wątpliwości – wracają do dobrych tekstów i autorów” – podkreśla Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia
Content Marketing Polska, organizatora konkursu.
Najlepsze artykuły zostaną nagrodzone w 3 głównych kategoriach:
I Publikacja dla pracowników:
1. Człowiek – artykuły o ludziach w firmach
2. Firma – artykuły o firmie /produkcie /usłudze
3. Wydarzenie – relacje z firmowych eventów
II Publikacja dla klientów:
1. Firma – artykuły o firmie
2. Marka – artykuły wspierające markę
III Publikacja na blogu firmowym
artykuł / post na bloga
Lista zwycięzców konkursu zostanie ogłoszona 3 grudnia podczas konferencji organizowanej wspólnie z autorami konkursu Blog Firmowy Roku. Tematy wykładów skupiać się będą wokół szeroko rozumianej komunikacji marek. Przedstawione zostaną również najciekawsze case studies odnoszących sukcesy blogów firmowych.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie konkursu.