Meta zakazała reklamodawcom politycznym korzystania z nowych narzędzi sztucznej inteligencji, dzięki którym marki mogą generować tekst, tła i inne treści marketingowe – informuje edition.cnn.com.
Jak czytamy, rzecznik prasowy firmy przekazał CNN, że Meta zaktualizowała zasady dotyczące narzędzi do tworzenia reklam, aby ograniczyć ich wykorzystywanie do związanych z wyborami, polityką lub kwestiami społecznymi kampanii reklamowych. Ograniczenia mają dotyczyć także akcji, które „kwalifikują się jako reklamy dotyczące mieszkalnictwa, zatrudnienia lub kredytów” bądź tych, które są „związane ze zdrowiem, farmaceutykami lub usługami finansowymi”.
Do narzędzi, o których mowa, należą funkcje generatywnej sztucznej inteligencji służące do automatycznego proponowania zmian w przesyłanych treściach. Mogą one poprawić skuteczność reklamy przez podpowiadanie reklamodawcom m.in. odpowiedniej muzyki lub animacji 3D. Ograniczenia dotyczą także narzędzi, które tworzą tła produktów lub takich, które edytują teksty marketingowe – podaje źródło. (ao)