Polska Organizacja Turystyczna planuje w 2018 roku działania z influencerami z zagranicy, którzy będą promować nasz kraj na świecie.
POT stawia na projekty w internecie, szczególnie w mediach społecznościowych, by pokazać Polskę jako kraj atrakcyjny dla turystów. Zaplanowano m.in. współpracę z influencerami. To część strategii promocji kraju z wykorzystaniem nowych mediów i kultury cyfrowej.
Polskę odwiedzi kilku vlogerów z takich państw jak Japonia, Chiny, Stany Zjednoczone czy z wybranych krajów Europy Zachodniej. Odwiedzą miejsca o potencjale turystycznym, które nie są znane za granicą, a także w naszym kraju. Ma to pokazać Polskę jako kraj o „szerokiej i nieprzeciętnej ofercie turystycznej”. Miejsca noclegów gości także będą dobrane tak, by zostały zapamiętane – będę to np. kopalnia soli, latarnia morska czy strażnica graniczna.
Jak podaje POT, będą to osoby rozpoznawalne na swoim krajowym rynku, z ugruntowaną marką. Przy wyborze influencerów pod uwagę będą brane także predyspozycje osobowościowe, takie jak pełna naturalność, osobowość budząca sympatię, charyzmatyczność, umiejętność opowiadania historii czy dowcip. Pobyt vlogerów w Polsce jest planowany na kwiecień/maj 2018 roku.
„Rekomendacje popularnych influencerów – czyli osób które narzucają trendy w swoich środowiskach – postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. Stawiane są w kontrze do suchych opisów lub cukierkowych zdjęć z katalogów. Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTubie. Siła influencerów socialmediowych jest nie do przecenienia. Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju” – wyjaśnia Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. (mb)