poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: w październiku najczęściej cytowany był Onet. Portal na czele zestawienia...

Raport IMM: w październiku najczęściej cytowany był Onet. Portal na czele zestawienia już ósmy miesiąc z rzędu

Najczęściej w październiku 2019 roku powoływano się na Onet.pl – podaje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Portal zajął pierwsze miejsce w zestawieniu już ósmy miesiąc z rzędu. Na kolejnych miejscach w rankingu ogólnym znalazły się dziennik Rzeczpospolita oraz portal Wirtualna Polska.

Według danych IMM w październiku informacje Onetu cytowano ponad 4,1 tys. razy. Inne media powoływały się na treści zaczerpnięte z tego portalu w odniesieniu do takich tematów jak obecność Olgi Tokarczuk na Festiwalu Conrada w Krakowie, wypowiedzi polityków związanych z tegorocznymi wyborami parlamentarnymi czy sprawa związana z pozyskaniem działki przez arcybiskupa Jędraszewskiego.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

W rankingu głównym, wśród piętnastu najczęściej cytowanych w październiku redakcji, znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy portale oraz trzy stacje radiowe.

Prasa

Nieprzerwanie od czerwca 2019 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym pozostaje Rzeczpospolita. Na drugim miejscu, tak jak w poprzednich czterech miesiącach, uplasowała się Gazeta Wyborcza. Trzecim najczęściej cytowanym tytułem prasowym w październiku (podobnie jak miesiąc wcześniej) był Dziennik Gazeta Prawna.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Najczęściej cytowanym tygodnikiem w październiku był „Newsweek”. Tytuł ten zawdzięcza najwyższą pozycję w rankingu materiałom dotyczącym wyborów parlamentarnych czy nowego przywódcy Państwa Islamskiego Abdullaha Kardasza. Drugie miejsce w zestawieniu przypadło tygodnikowi „Wprost”. Trzecie miejsce zajęła „Wspólnota”.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

W rankingu miesięczników nie zanotowano zmian. Podobnie jak w poprzednich miesiącach prowadzi „Forbes”, a drugie i trzecie miejsce należą kolejno do „Pressa” i „Playboya”.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Telewizja

Również w przypadku stacji telewizyjnych ranking wygląda podobnie jak w poprzednim miesiącu. TVN24 prowadzi pod względem liczby powołań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazł się TVN, natomiast trzecie miejsce zajął Polsat News ze znacznym wzrostem powołań w stosunku do poprzedniego zestawienia (z 1023 cytowań we wrześniu do 1517 w październiku).

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Radio

Stacją radiową, na którą najczęściej powoływano się w październiku, było RMF FM. Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym był Onet.pl. Na drugiej pozycji, podobnie jak w sierpniu i wrześniu, znalazła się Wirtualna Polska. Na trzecim miejscu znalazł się portal wPolityce.pl.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Media biznesowe

W kategorii mediów biznesowych znalazły się trzy tytuły prasowe i dwa portale. Pierwsze miejsce utrzymał Dziennik Gazeta Prawna. Także drugie miejsce zostało obronione przez Puls Biznesu. W październiku trzecim najczęściej cytowanym medium biznesowym był portal Bankier.pl.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Media regionalne

Prasa regionalna oraz regionalne stacje radiowe osiągnęły bardzo zbliżone wyniki. Liderem w październiku był Głos Wielkopolski, drugie miejsce zajęło Radio Gdańsk, a trzecie – podobnie jak we wrześniu – Radio Poznań.

Raport IMM najczęściej cytowane media październik 2019

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 39 439 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 października 2019 roku.

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), który linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl; w przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów, Raport _______________ (tytuł raportu)”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj