poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSnapchat pokazuje, jak użytkownicy zachowują się w czasie pandemii koronawirusa

Snapchat pokazuje, jak użytkownicy zachowują się w czasie pandemii koronawirusa

Snapchat opublikował informacje, które zebrał na temat zachowań użytkowników na platformie w czasie pandemii koronawirusa. Jak czytamy na forbusiness.snapchat.com, ludzie używają aplikacji przede wszystkim do pozostania w kontakcie z bliskimi, społecznością oraz współpracownikami.

W ostatnich tygodniach serwis społecznościowy zaobserwował zwiększony ruch na platformie, przede wszystkim w grupach bliskich znajomych – zdjęcia są wysyłane nawet częściej niż w okresie świąt Bożego Narodzenia. Rekordowo wzrosło także użycie opcji grupowego czatu, a w marcu 2020 roku o 50 proc. (względem poprzedniego miesiąca) częściej korzystano z rozmów głosowych i wideo. Zauważono również, że użytkownicy częściej korzystają z gier dostępnych w aplikacji oraz filtrów stworzonych za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (wzrost o 25 proc. w marcu w porównaniu do poprzedniego miesiąca). Większą popularnością cieszą się także treści dotyczące newsów, zdrowia i gier w zakładce Discover oraz medytacją online.

Portal społecznościowy zwraca też uwagę na obecne trendy panujące w serwisie, bazujące na aktywności użytkowników względem reklam. Jak czytamy, większym zainteresowaniem cieszą się najnowsze informacje ze świata oraz treści dotyczące finansów. Popularniejsze stały się również zakupy online – użytkownicy są zainteresowani przede wszystkim modą oraz produktami do domu i dla zwierząt – oraz przepisy kulinarne. O 36 proc. wzrosło również zaangażowanie względem reklam promowanych w aplikacji oraz o 19 proc. względem wyświetlających się treści sponsorowanych.

Snapchat przypomina także, że angażuje się w walkę z dezinformacją o koronawirusie – w zakładce Discover pojawiają się jedynie sprawdzone informacje. Serwis współpracuje również ze Światową Organizacją Zdrowia i zaufanymi podmiotami informacyjnymi. Czytamy również, że do tej pory użytkownicy ponad 68 mln razy wyświetlili w aplikacji treści powiązane z COVID-19 – tego typu newsów szuka około 40 proc. Amerykanów z generacji Z. Portal społecznościowy stworzył także funkcję Here for You, zawierającą materiały stworzone przez ekspertów w dziedzinie wsparcia psychicznego. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj