Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie od 1 do 31 grudnia 2004 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy.
Opis
• W grudniu 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 47 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Większość związana była ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano również 2 stażystów i 1 praktykanta.
• 32 ogłoszenia pojawiły się na stronach internetowych, 14 można było znaleźć w prasie, a 1 ogłoszenie przysłano bezpośrednio do redakcji PRoto.
• 7 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 19 z działów PR firm, a 21 zamieścili pośrednicy.
• Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (23). Duża część ogłoszeniodawców (16) nie podawała miejsca przyszłego zatrudnienia.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 5 dla asystenta, 17 dla dyrektora/managera PR oraz 24 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu poszukiwano 1 konsultanta PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Wśród najciekawszych stanowisk można wymienić: PR – and Advocacy Manager, Events & In-store Specialist (Specjalista ds. Organizacji Wydarzeń Promocyjnych); Koordynator ds. Sponsoringu Wydarzeniowego
Szczegółowe informacje – wykresy
Wykres 1. Źródło ogłoszeń
Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca
Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)
Wykres 4. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców w okresie wrzesień – grudzień 2004.
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.mediarun.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– www.praca.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– praca.money.pl/ofertypracy.cm
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.bankkadr.com.pl
– www.ipk.com.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.lfs.com.pl
– www.hill.com.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
– Account Executive
– Account Manager
– Asystentka
– Asystentka ds. Komunikacji Korporacyjnej
– Country Public Relation
– Dyrektor ds. komunikacji (PR Manager)
– Events & In-store Specialist (Specjalista ds. Organizacji Wydarzeń Promocyjnych)
– Główny Kosmetolog
– Investors Relations Manager
– Key Accout Executive
– Konsultant-Szef Projektu
– Koordynator ds. Organizacji Konferencji
– Koordynator ds. Sponsoringu Wydarzeniowego
– Koordynator ds. Sprzedaży i Marketingu
– Marketing Manager
– PR and Advocacy Manager
– PR Manager
– Pracownik Agencji PR/Działu PR
– Pracownik ds. organizacji imprez i public relations
– Praktykant
– Product Manager
– Specjalista ds. Eventów
– Specjalista ds. komunikacji marketingowej
– Specjalista ds. marketingu
– Specjalista ds. marketingu i PR
– Specjalista ds. marketingu wydawniczego
– Specjalista ds. PR
– Stażysta Public Relations